Mediálny glosár

Korektnosť vo vysielaní

Slovenská televízia svoje spravodajstvo o vojne Izraela s Hizballáhom od začiatku do konca označovala slovami "kríza na Blízkom východe". Lenže slovo kríza znamená stav vrcholného napätia alebo ťažkú, zhoršenú situáciu. Bombardovanie a rozsiahle pozemné vojenské operácie však znamenajú, že kríza ako potenciálny konflikt ("stav vrcholného napätia") sa zmenila na skutočnú vojnu, ktorú musela riešiť Bezpečnostná rada OSN. V tomto prípade sa preto nemalo hovoriť iba o kríze, ale o vojne, prípadne o bojoch izraelskej armády s polovojenskými jednotkami hnutia Hizballáh sústredenými na juhu Libanonu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Televízia slúžiaca verejnosti by sa mala sústavne zamýšľať nad širším vplyvom svojho vysielania, a to aj nevedomým či nezamýšľaným.

Ako ďalší príklad možno uviesť informácie o počasí, ktoré zobrazujú Slovensko rozdelené na tri kraje, pričom už niekoľko rokov máme osem krajov, žúp či formálne vyšších územných celkov. Ako sa má vytvoriť nejaká regionálna identita, alebo aspoň vedomie existencie ôsmich regionálnych správnych štruktúr, keď STV tvrdošijne predstiera, že Slovensko je stále rozdelené na tri kraje?

Je veľmi dôležité, aby médiá informovali o udalostiach a ostatných skutočnostiach presne a sledovali zmeny vo vývoji situácie.

Presné informovanie znamená, že médiá prispôsobujú svoju terminológiu skutočnému priebehu udalostí alebo stavu vecí. V opačnom prípade dezinformujú. Z pohľadu koncesionára je jedno, či dezinformovanie vyplýva z lenivosti, nevedomosti alebo neschopnosti. Výsledným efektom je, že si platíme verejnú informačnú službu, ktorá pracuje nepresne. A pritom by iba stačilo trochu sa zamyslieť nad detailami. Profesionalita sa ukazuje na relatívnych maličkostiach.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Andrej Školkayanalytik médií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu