Martin Sarvaš kandidoval v roku 2002 za HZD. Na fotografii s vtedajším predsedom hnutia a terajším prezidentom Ivanom Gašparovičom a podpredseníčkou HZD Martou Aibekovou. FOTO - ČTK |
Producent Martin Sarvaš sa stal novým generálnym riaditeľom sekcie umenia ministerstva kultúry. Uspel vo výberovom konaní, do ktorého sa prihlásili dvaja uchádzači. Do budovy ministerstva vraj chodil kedysi za rodičmi, ktorí pracovali v televízii, čo v budove sídlila. "Verím, že tam zostal dobrý duch," vyjadril sa.
Sarvaš sa angažoval vo volebnej kampani HZD v roku 2002. Je hudobným manažérom, autorom piesňových textov najmä pre skupinu Tublatanka, vlastní hudobnú agentúru. V rokoch 1996 - 1997 pôsobil v STV ako šéf Hlavnej redakcie zábavy, kde sa zoznámil s dnešným ministrom kultúry Marekom Maďaričom. Neskôr pripravoval a moderoval magazín Boom pre Markízu a STV, krátko pracoval aj pre TV Luna.
"Nemôžem povedať, že by sa mi veľmi ťažko s hudobným biznisom lúčilo," povedal. "Nechcem si nechávať zadné dvierka, s firmou urobím to, čo je možné urobiť najrýchlejšie," dodal. "Určite je mi umenie bližšie ako šoubiznis v ére reality šou a každodenného vytvárania nového dna."
Presťahovanie SND do novostavby považuje za veľkú logistickú výzvu. V prvej fáze budú podľa neho technické otázky asi prevažovať nad umeleckými: "Možno zúročím aj to, že som skončený architekt."
Niektoré udelené kultúrne granty sú podľa Sarvaša bizarné a nemajú nič spoločné s etikou ani kolegialitou: "Ak niektorá inštitúcia podáva žiadosti o niekoľko desiatok grantov a takmer všetky sú úspešné, aj laikovi je zrejmé, že systém je zneužiteľný." Podľa neho takmer neexistujú členovia grantových komisií bez konfliktu záujmov.
"Je zaujímavé sledovať, aké objemy sa pri dnešnej ekonomickej situácii v kultúre točia. Otázkou je však, či sa použijú na akcie, ktoré majú aj nejakú spätnú väzbu voči daňovníkovi," hovorí Sarvaš.
K svojej politickej angažovanosti v roku 2002 tvrdí, že "tým sa to začalo aj skončilo". "Som hrdý na to, že sa stal Ivan Gašparovič prezidentom. Pre iného by som to nerobil," dodáva.
Produkčná agentúra Martina Sarvaša pripravovala akcie ako napríklad vystúpenie striptérov Chippendales či basketbalovú šou Harlem Globetrotters. Vydávala platne Dušana Grúňa či Petra Stašáka, kompilácie typu Na cigánskej svadbe či Slovensko sa zabáva, ale aj CD hip-hopovej Drvivej menšiny. (zu)