tituly z dvoch predchádzajúcich čísiel. Pre nás je to riešenie, mať v katalógu úspešné tituly aj naďalej, ale už s kratšími anotáciami. Prečo by sme knihu, ktorá sa dlhodobo dobre predáva, vyraďovali len preto, že už dvakrát v katalógu bola?“ Novou je aj rubrika o hudobnej literatúre, ktorá okrem hudobnoteoretických diel prináša aj niekoľko publikácií s notovým materiálom a prvýkrát sú v ponuke aj encyklopédie a obrázkové slovníky pre deti a mládež.
Prehľadný farebný katalóg prináša vyše dvesto knižných titulov, z toho 120 klubových noviniek, nechýba tradičná ponuka kultúrnych časopisov či rozhovor s poetkou Milou Haugovou. Členom KK Index sa stane každý, kto si objedná aspoň jednu knihu (navyše bude zaradený do žrebovania), k výhodám členstva patrí desaťpercentná zľava oproti cenám v kníhkupectvách, ďalej knižné prémie pre najrýchlejších a ďalšie zľavy pri vyšších objednávkach. Kniha sa pritom dostane k čitateľovi najneskôr do týždňa.
„Naša výhoda je v tom, že katalóg ide priamo do schránky čitateľovi, ktorý má možno k najbližšiemu dobrému kníhkupectvu ďaleko. To by malo byť jadro našich členov – ľudia, pre ktorých je toto najjednoduchšia cesta k dobrej knihe. A potom: ponúkame aj staršie tituly, ktoré už v kníhkupectvách nie sú,“ pokračuje Daniel Ryba, ktorý zostavuje katalóg na základe ponuky vydavateľstiev. „Snažíme sa zaradiť každý zaujímavý titul, a tak, ak si ho autori u nás nenašli, musia nabádať svojich vydavateľov, aby nám ho ponúkli. Samozrejme, konečný výber je na nás, chceme, aby z katalógu bolo cítiť, že je to katalóg Indexu, združenia nezávislých vydavateľov, a teda aby jeho ponuka vyhovovala vkusu Indexu.“ Kmeňoví vydavatelia, čiže Archa, Aspekt, Drewo a srd, Kritika & Kontext, L.C.A. a Prístrojová technika, a spriaznené vydavateľstvá – Kalligram a Knižná dieňa Timotej – majú v katalógu všetky svoje novinky.
Vznik objednávkovej knižnej siete Indexu musel vydavateľov a čitateľov len potešiť, iný názor by mohli mať distribučné firmy či kníhkupectvá. „S distribučnými firmami sa dopĺňame, my posielame knihy k čitateľovi, a nie do kníhkupectiev, takže nie sme vnímaní ako konkurencia. Pravdou síce je, že keď si človek objedná knihu u nás, už si ju nekúpi v obchode. Na druhej strane však kniha, ktorá sa objaví v našom katalógu s nákladom dvadsaťpäťtisíc kusov, je takto široko propagovaná, čo pozitívne ovplyvňuje aj jej predaj v kníhkupectve.“
Ďalšie číslo katalógu, ktorý vychádza štvrťročne, sa predstaví so svojou letnou ponukou prvý júnový deň.
ALEXANDER BALOGH