Michael Schumacher na ferrari si nakoniec vyjazdil v Maďarsku jeden bod. FOTO - SITA/AP
Veľká cena Maďarska formuly 1 na okruhu pri Budapešti sa jazdí od roku 1986 a všeobecne bola známa horúcim počasím uprostred leta i zaprášenou traťou. Počas minulého víkendu však na Hungaroringu zapršalo a diváci videli najdramatickejšie preteky v dvadsaťročnej histórii. Prvé víťazstvo v kariére si vo svojich 113. pretekoch zapísal 26-ročný Angličan Jenson Button na Honde, pričom štatistici vyrátali, že na najväčší úspech musel vo formule 1 čakať 6,5 roka a odjazdiť 28 449 km i 5836 kôl.
Veľká cena Maďarska sa išla na 70 kôl a Buttonovi sa otvorila brána k víťazstvu, keď v 52. kole vyletel z trate Španiel Fernando Alonso na Renaulte - krátko predtým si bol Španiel pri svojej druhej zastávke v depe "prezuť" mokré pneumatiky za suché. "Aj také veci sa v motoristickom športe stávajú... Mohlo to byť pohodlné víťazstvo. Ale keď som vyšiel z depa, cítil som, že vzadu na aute sa niečo zlomilo a ťažko sa ovládalo," vravel sklamaný Alonso. Príčinou havárie bolo poškodené zavesenie pravého zadného kolesa. Obhajca titulu majstra sveta predviedol v dvoch tretinách pretekov vynikajúci výkon, z 15. miesta na štarte sa dravou jazdou na mokrej trati dostal na čelo, ale nakoniec nedokončil svoje prvé preteky v tejto sezóne.
Situáciu mohol využiť Alonsov prenasledovateľ v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta Michael Schumacher na Ferrari. Po vypadnutí Španiela jazdil na 2. mieste za Buttonom. Sedemnásobný majster sveta však doplatil na to, že si na vysychajúcej trati nešiel vymeniť pneumatiky za suché. Štyri kolá pred koncom ho predstihol španielsky pretekár Pedro de la Rosa na Mclarene a v ďalšom kole pri predbiehajúcom manévri Nicka Heidfelda zachytil prednou časťou auto svojho krajana, čím zlomil záves pravého predného kolesa.
"Nevyužil som príležitosť. Trať bola ešte trochu mokrá a klzká, keď sme sa s Heidfeldom ťukli. Či som riskoval, že som nešiel vymeniť pneumatiky? To som ja. Vždy bojujem a chcem byť v popredí. Preto som vyhral toľko pretekov. Nič však nie je stratené, do konca šampionátu zostáva ešte päť veľkých cien," vravel 37-ročný M. Schumacher. Tri kolá pred koncom zamieril s poškodeným autom do depa, klasifikovali ho na 9. mieste. Ako darček z nebies mu po pretekoch spadol jeden bod, keď traťoví komisári diskvalifikovali siedmeho v cieli Poliaka Roberta Kubicu - jeho monopost BMW-Sauber bol o dve kilá ľahší než dovoľujú pravidlá. M. Schumacher sa tak posunul na bodované ôsme miesto a stratu na Alonsa znížil na 10 bodov.
Duel Alonso - M. Schumacher sa v druhej polovici sezóny vyostruje. Teoreticky už v nasledujúcej Veľkej cene Turecka v nedeľu 27. augusta sa Schumi po víťazstve môže bodovo dotiahnuť na španielskeho lídra, Alonso by však opäť nesmel bodovať.
Ako M. Schumacher znižuje Alonsov náskok
Po prvej polovici majstrovstiev sveta formuly 1, po deviatich pretekoch, viedol Španiel s 25-bodovým náskokom, teraz má už len o 10 bodov viac. V štyroch veľkých cenách sa nemecký jazdec priblížil k lídrovi o 15 bodov. Do konca šampionátu zostáva ešte päť pretekov (Turecko, Taliansko, Japonsko, Čína, Brazília).
9. VC Kanady 1. Alonso 84, 2. M. Schumacher 59.
10. VC USA 1. Alonso 88, 2. M. Schumacher 69.
11. VC Francúzska 1. Alonso 96, 2. M. Schumacher 79.
12. VC Nemecka 1. Alonso 100, 2. M. Schumacher 89.
13. VC Maďarska 1. Alonso 100, 2. M. Schumacher 90.
Po Veľkej cene Maďarska mal vedúci pretekár celkového poradia majstrovstiev sveta Fernando Alonso hlavy bôľ. Najprv si za nebezpečnú jazdu v piatkovom tréningu vyslúžil dvojsekundovú penalizáciu do kvalifikácie, a potom nedokončil preteky, keď ich mal rozbehnuté na víťazstvo. Dvadsaťpäťbodový náskok pred M. Schumacherom sa scvrkol na 10 bodov. FOTO - SITA/AP