FOTO |
Je to také jednoduché! Stať sa marketingovou manažérkou pivovaru, sadnúť si na kávu s kamarátkou a myšlienka novej reklamy na pivo je na svete! Rozprávate sa o hudbe a videoklipoch - a odrazu to máte. Vymyslíte si "letný hit", ktorého názov bude zároveň sloganom reklamnej kampane. Zaspievať ho dovolíte niekomu, kto je vám sympatický a pripadá vám sexi. Keďže sa vám páči disko, chceli by ste, aby to bolo niečo v štýle "R'n'B". Nuž voľba padne na Daru Rolins a Roba Pappa. Myšlienku si necháte schváliť Predstavenstvom a začnete vo veľkom produkovať - sériu bilbordov, televízne šoty, cédečka, atď.
Neviem prečo, ale človek akosi nadobudne dojem, že v tejto reklame hlavným hrdinom nie je pivo, ale hudba. Navyše hudba, ktorá s pivom akosi vôbec nejde dohromady. Pivári milujú hudbu, to áno. Hard rock, heavy metal, country, rockové balady, ba niektorí dokonca aj jazz či blues, a keď načrieme do hudobného vkusu starších generácií pivárov, tak aj dychovku. Ale r'n'b či strednoprúdové "duc-duc"? Nie, podľa relevantného prieskum iba 0,9 % pivárov obľubuje r'n'b, funky a soul. Pre pivárov je to priveľmi lepkavé a trblietavé. Je to niečo sladké, umelé a nie skutočné. Dôkaz? Stačí sa pozrieť na nastajlovanú speváčku a spôsob, akým drží v ruke fľašu piva. Veríte jej? Dara Rolins - a určite aj Robo Papp - majú nepochybne veľa predností, ale "čo tí môžu vedieť o pive"? Myslím, že takto si mali klásť otázky v Pivovare Stein, keď schvaľovali kampaň, ktorá bola vymyslená "s kamarátkou pri káve".
Autor: Marián Timoracký, marketingový konzultant