Prípad vyšetruje prokuratúra vo Frankfurte nad Mohanom.
O nečestných praktikách v oblasti dodávateľsko-odberateľských vzťahov medzi nemeckými automobilkami a výrobcami autodielcov ako prví informovali investigatívni žurnalisti časopisu Der Spiegel. Dve tretiny všetkých súčiastok do áut totiž nepochádzajú z fabrík autoproducentov, ale vyrábajú ich špecializované firmy, ktoré ich dodávajú takpovediac priamo na výrobný pás.
Dodávatelia sú pritom pod extrémnym tlakom výrobcov, ktorí sa snažia šetriť práve na nich. Mnohí majú ako zákazníkov len jednu či dve automobilky a strata jedinej môže znamenať bankrot firmy.
Faurecia je jeden z najväčších európskych výrobcov komponentov do automobilov, prevádzky má aj na Slovensku. Jej obrat sa pohybuje okolo 11 miliárd eur. Patrí francúzskemu autokoncernu Peugeot PSA.
Podľa zistení nemeckých vyšetrovateľov dávala Faurecia najmenej od roku 1998 okolo 600- až 800-tisíc eur ročne na úplatky pre nákupcov v nemeckých automobilkách. Dva príklady: Istý zamestnanec nákupného oddelenia Volkswagenu dostal od pracovníkov Faurecia 130-tisíc eur a okrem toho nábytok a zaplatené dovolenky. Nákupca firmy Audi dostal najmenej 160-tisíc eur, aby Faurecia získala zákazku. Predstaviteľ frankfurtskej prokuratúry povedal, že vyšetrujú 20 ľudí. Potvrdil, že podozrievajú aj ďalšieho autododávateľa. Zástupcovia BMW, Audi a Volkswagenu vyhlásili, že budú všetkými silami vyšetrovanie podporovať. Predseda predstavenstva VW Bernd Pischetsrieder nepriamo vyzval šéfa Faurecia Pierra Léviho, aby odstúpil. Denník Süddeutsche Zeitung poznamenal, že v automobilovej brandži je "podplácanie na dennom poriadku" a prokurátori budú mať ešte veľa práce.