Výška cestovného zatiaľ nie je určená. "České dráhy plánujú konkurenčné ceny, a to i oproti iným druhom dopravy, najmä na frekventovanej trase z Brna do Prahy, kde je vysoká konkurencia autobusových dopravcov," povedal hovorca Českých dráh Aleš Ondrůj. Pendolino trať z Prahy do Brna prejde o niečo rýchlejšie ako autobusy, cesta trvá 2 hodiny 20 minút. Keď sa dokončia stavby v železničných staniciach na trase, čas sa ešte skráti.
Spoje budú premávať pod názvom SC Slovenská strela. Z Bratislavy vlak vyrazí nadránom a v Prahe bude okolo deviatej hodiny. Späť sa bude vracať v podvečer. Jazdu medzi českým a slovenským hlavným mestom skráti pod štyri hodiny. Dnes jazdia najrýchlejšie spoje EuroCity z Prahy do Bratislavy zhruba za 4 hodiny 10 minút.
Vlaky budú stavať na staniciach Praha, Pardubice, Brno, Břeclav a Bratislava. České dráhy chcú rokovať s Českými aerolíniami o zosúladení spojov do Bratislavy podobne, ako je to dnes so spojom do Ostravy. Ďalšie dva páry spojov SuperCity vedené súpravou Pendolino pôjdu od decembra aj z Prahy cez Pardubice, Brno a Břeclav do Viedne, podľa Ondrůja tiež každý deň. Trasu z Prahy do Viedne by mal vlak prejsť približne za štyri hodiny. Cestujúcim sa skráti cestovanie v porovnaní s najrýchlejšími spojmi o 30 minút. S nasadením vlakov do zahraničia České dráhy museli počkať, kým ich prevádzku schvália tamojšie železničné úrady. (čtk)