Priaznivci Ela Havettu sa v utorkový večer mali čomu tešiť. Patrilo mu Slovácke divadlo, kde sa premietala dokumentárna snímka 34 dní absolútneho kľudu, ktorú s Luborom Dohnalom nakrútili v druhom ročníku na FAMU, a dokumentárne inscenovaný portrét Ela Havettu Slávnosť osamelej palmy.
Snímka Marka Škopa a Juraja Johanidesa sa tu objavila už druhýkrát, ale bol to správny výber. Teraz, ako inak než pod palmou v kvetináči, sa však krstilo nové dvojdévedéčko o Havettovi.
Keď Filip Topol o polnoci v Klube kultúry udieral ponuro do klavíra ako sprievod Flahertyho nemého filmu z dvadsiatych rokov Nanuk, človek primitívny, vo vínnej pivnici U Lisu slovenský deň pokračoval. Inváziu Slovákov podporili aj českí kolegovia.
A keď utíchli ľudovky, objavila sa skupina Son Calienta. Do česko-slovenskej reality vpadli kubánske rytmy. Až príliš symbolické.
Autor: Jana Kadlecová Uherské Hradiště