Nie je to iba o reklame

O reklame zvykneme uvažovať v kategóriách "páči-nepáči". Každý vie povedať, ktorá reklama sa mu páči a ktorá mu lezie na nervy. Isteže, reklama by nemala ľudí odpudzovať, ale jej estetická hodnota je druhoradá. Hlavnou úlohou reklamy je informovať, ...

O reklame zvykneme uvažovať v kategóriách "páči-nepáči". Každý vie povedať, ktorá reklama sa mu páči a ktorá mu lezie na nervy. Isteže, reklama by nemala ľudí odpudzovať, ale jej estetická hodnota je druhoradá. Hlavnou úlohou reklamy je informovať, či skôr presviedčať, alebo ak chcete manipulovať. Fuj, aké škaredé slovo!

Väčšina spotrebiteľov odmieta uznať, že sú manipulovateľní reklamou. Ak si kúpia nový výrobok, obyčajne tvrdia, že im ho niekto odporučil alebo že videli, ako ho "ľudia brali". Mobilní operátori, výrobcovia pracích práškov, farmaceutické firmy či banky propagujúce spotrebné úvery sa len blahosklonne usmievajú. Pravda, do zápasu o kúsok spotrebiteľovej mysle, nasadzujú oveľa širší arzenál zbraní než len reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veď len si spomeňte, keď ste si naposledy kupovali nejaký produkt napríklad kreditnú kartu, kde všade ste sa stretli s informáciou o tomto produkte? Určite to nebola len reklama v televízii, ale aj obrovský bigboard na budove Incheby, inzeráty v Trende, "direct mail", ktorý poslali na vaše meno domov. A áno, niečo, nejaké články ste zachytili v tlači a čo-to vám pri náhodnom stretnutí povedala vaša známa, ktorá pracuje v banke.

Pozreli ste webovú stránku, matne ste si spomenuli na imidžové inzeráty v zahraničných časopisoch spred niekoľkých rokov...

Je až neuveriteľné, koľkým posolstvám a v akých rôznych podobách musí byť spotrebiteľ vystavený, aby sa odhodlal urobiť prvý krok. A na dôvažok, nevďačník jeden, ešte povie, že reklama ho nijako neovplyvňuje...

SkryťVypnúť reklamu

Autor: MARIAN TIMORACKÝmarketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu