Na štvorprúdovú cestu cez mesto obyvatelia doplácajú už príliš dlho. FOTO - AUTOR |
POVAŽSKÁ BYSTRICA - Doprava v Považskej Bystrici sa zrejme ešte viac zahustí. Začína sa výstavba diaľnice, navyše v niekoľkých nových podnikoch v bývalých Považských strojárňach spúšťajú výrobu. Okrem toho vedie mestom i preprava súvisiaca s výrobou v Kia v Žiline.
"V najbližšom období sa bude riešiť svetelná signalizácia na hlavnej križovatke v meste, zmení sa radič a intervaly červenej a zelenej (v smere Žilina - Bratislava)," hovorí Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest v Bratislave. Premenlivé dopravné značenie bude pri naplnení hlavnej križovatky ukazovať náhradnú trasu. Bude viesť od križovatky Moštenec popod sídlisko Rozkvet po Moyzesovej ulici. Pri preplnení križovatky sa zruší ľavé odbočenie buď na Rajec alebo Púchov.
Kedy sa spustí dispečing na riadenie križovatky, Iveta Fedorová s určitosťou povedať nevedela. Momentálne sa vraj riešia technologické detaily - rekonštrukcie chodníkov, zábradlia. Priechody pre chodcov v priestore križovatky budú korigovať, prípadne chodcov usmernia do podchodu.
Hovorí sa aj o preložkách ciest, ale jasno nemá zatiaľ nikto. Problematická je hlavne preložka cesty I/61 v Považskej Bystrici, ktorá prechádza aj stredom mesta. Jeden z variantov, ktorý podporuje aj mesto, je odklonenie cez Nálepkovu ulicu po Okružnej poza sídlisko Stred až za mesto. Tento variant nebol jediný.
Všetky varianty sa ešte posudzujú na ministerstve životného prostredia. Pôvodne malo byť vydané ešte v máji. "Nejde o zdržanie, ale o vyhodnocovanie vplyvov na životné prostredie, ktoré je pri tejto stavbe obzvlášť komplikované a náročné. Vydanie záverečného stanoviska predpokladáme v najbližších dňoch," povedal Milan Luciak z ministerstva. Predpokladá sa, že diaľnica by mala byť dostavaná v roku 2010. Dovtedy budú musieť obyvatelia mesta znášať negatívne vplyvy dopravy.
Inžinierske služby Martin vypracovali štúdiu v súvislosti s vplyvom hluku na obyvateľstvo. "Pretože ide o dočasnú záležitosť, posudzuje sa táto vec inak ako vplyvy po dobudovaní diaľnice. Obyvatelia mesta musia teda čakať na dokončenie diaľnice. Ich problémy počas výstavby sa úpravami na fasádach domov alebo odhlučňovaním riešiť nebudú," povedal Branko Brodniansky z Inžinierskych služieb.
Odstraňovať sa budú len negatívne vplyvy, ktoré budú po dokončení diaľnice. (berko)