Výroba nealkoholického piva rastie

BRATISLAVA - Na Slovensku v posledných rokoch stúpla spotreba nealkoholického piva a práve v letných mesiacoch jeho predaj niekoľkonásobne narastá.

Pivári zároveň dávajú prednosť pivu s nižším obsahom alkoholu. Odborníci si to vysvetľujú zmenou životného štýlu a vysokými teplotami. Sociologička Sylvia Porubänová si však myslí, že mimo teplých dní zohráva úlohu nižšia cena, a nie uvedomelosť spotrebiteľa.

Pivovary na Slovensku vyrábali v roku 2004 päťkrát viac nealkoholického piva ako v roku 2000 a jeho výroba na rozdiel od alkoholického z roka na rok rastie. Drahomíra Mandiková z firmy SABmiller, ktorej patria značky Šariš a Topvar, však hovorí, že stále ide len o doplnkový sortiment, a preto ho nevyrábajú všetky pivovary.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nárast záujmu o nealkoholické pivo potvrdil aj riaditeľ marketingu firmy Topvar Jozef Nemec. Topvar ho predáva až trikrát viac. "Nealkoholické pivo je horkosťou a chuťou na úrovni alkoholického piva, len proces kvasenia sa zastaví skôr," povedal Nemec.

V Hurbanove vyrába nealko pivo Zlatý Bažant, ktorý sa tiež snaží čo najviac priblížiť originálnej chuti piva. "Úspešne sa vyváža aj do Česka, Estónska či Spojených štátov a je dominantnou značkou v tomto segmente," povedal hovorca Heinekenu Roman Krajniak.

Rast spotreby nealkoholického piva zaznamenali aj obchodné reťazce. V reťazcoch Hypernova a Albert rastie aj celkový predaj piva. Desaťstupňové pivo sa na ňom podieľa 65 percentami. Nealkoholického piva sa za prvý polrok predalo o 10 percent viac ako za prvý polrok minulého roku, povedala hovorkyňa Ahold Diana Chovancová-Stanková.

SkryťVypnúť reklamu

"V predajniach Tesco dominuje 10-stupňové pivo a jeho predajnosť je vyššia ako 12-stupňového, čierneho alebo nealkopiva," povedal nákupca spoločnosti Tesco Richard Kopúnek. Stúpajúcu obľubu nealkoholického piva si vysvetľuje zmenou životného štýlu. Na slovenských cestách pribúdajú autá a vodiči si doprajú pivo s takmer nulovým obsahom alkoholu. Zaujímavosťou je, že najviac piva Tesco predá pred Vianocami a až potom nasledujú horúce letné dni. (vf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu