BRATISLAVA - Zdravotná poisťovňa Union nesúhlasí s pokutou 3 milióny korún, ktorú dostala od Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. "Sme prekvapení, že úrad napriek opakovaným vysvetleniam zo strany Union zdravotnej poisťovne naďalej zotrváva na zjavne nesprávnych a nepodložených záveroch najmä týkajúcich sa garantovania výhod pre poistencov a obsahu propagačných materiálov," uviedla vo svojom stanovisku zdravotná poisťovňa.
Union zároveň uviedol, že garantuje v plnom rozsahu všetky ponúkané výhody pre poistencov a riadne pokračuje v prijímaní prihlášok na verejné zdravotné poistenie.
Zdravotná poisťovňa Union dostala od úradu pokutu preto, že marketingové materiály zdravotnej poisťovne sú podľa úradu nepresné, nejasné a zavádzajúce. Podľa hovorkyne úradu Radoslavy Miklášovej poisťovňa pritom nepredložila dostatočné vysvetlenie, ako chce ponúkané výhody realizovať a garantovať ich plnenie. Ďalším zisteným nedostatkom je podľa dozorného orgánu podmieňovanie výhod zdravotného poistenia uzatvorením komerčného poistenia. Samotné prihlášky neobsahujú náležitosti, dokladujúce vzťah poistenca a osoby podávajúcej prihlášku. "Napríklad chýbajú doklady.
dokazujúce, že osoba, ktorá podáva prihlášku, je zákonným zástupcom poistenca alebo inou oprávnenou osobou," povedala Miklášová.
Zdravotná poisťovňa Union podľa úradu tiež nedoložila doklady, ktoré od nej úrad žiadal v rámci výkonu dohľadu. Rozhodnutie dozorného orgánu o pokute pre zdravotnú poisťovňu Union zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť, keďže poisťovňa sa môže proti nemu odvolať do 15 dní od jeho doručenia. Pokuta je pritom splatná do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia o jej uložení. (sita)