Stavbu ponad potok Lednička financoval Trenčiansky samosprávny kraj. Podľa riaditeľa krajského úradu Dušana Lobotku ide dosiaľ o jediný slovenský most financovaný župou. "Je to naša najväčšia investícia do dopravy v histórii kraja," povedal Lobotka. Na stavbu si župa vzala úver.
Nový most je súčasťou cesty II/507 spájajúcej Trenčín so Žilinou na pravom brehu Váhu. Vznikol na mieste pôvodného premostenia z roku 1923, na ktorom bol v posledných rokoch vyhlásený najvyšší havarijný stupeň. Na jeseň minulý rok dala župa starý poškodený most zbúrať, premávku odklonili cez provizórnu lávku.
"Pri búraní starého mosta sa ukázal rozsah poškodenia. Hrozilo, že sa pod preťažením preborí," povedal starosta Lednických Rovní Ľuboš Savara. V obci sú totiž dva veľké podniky, kam premáva množstvo kamiónov. Nový most bude v oboch smeroch slúžiť aj chodcom. Tí doteraz museli na dvakrát prechádzať cez hlavnú cestu. "Chodí tade veľa detí do školy, je šťastie, že sa počas výstavby nič tragické nestalo," hovorí starosta.
Ďalší most chce trenčianska župa rekonštruovať v obci Koš v Prievidzskom okrese. "Je v dezolátnom stave. Na rekonštrukciu už bol vypracovaný projekt, v súčasnosti hľadáme možnosti financovania," povedal Lobotka.
Na opravy ciest v správe trenčianskej župy by bolo podľa neho treba 700- až 800- miliónov korún. "V rozpočte na tento rok máme na opravy vyčlenených zhruba 73 miliónov," dodal riaditeľ krajského úradu. (mp)