Únia už nechce klamlivé ceny leteniek

BRUSEL - Európska únia chce predísť prekvapeniam, ktoré zažívajú cestujúci, keď zaplatia za letenku podstatne viac, ako bola cena spomínaná v reklame alebo na webovej stránke.

Európska komisia navrhla, aby letecké spoločnosti museli uvádzať úplnú cenu letenky vrátane všetkých poplatkov a daní. Propagovaná cena musí byť rovnaká ako cena zaplatená, povedal včera hovorca komisie.

Podľa komisára pre dopravu Jacqua Barrota "musia byť občania schopní ľahko porovnávať ceny leteniek jednotlivých spoločností". Spotrebiteľov často pomýlia zdanlivo zaujímavé ponuky leteniek a plnú cenu sa dozvedia, až keď majú zaplatiť, píše komisia vo vyhlásení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak jej návrh schvália členské krajiny, spoločnosti budú musieť v reklamách a na svojich webových stránkach uviesť plnú cenu za letenku - vrátane letiskových poplatkov, prirážok za palivo, daní či poplatkov za použitie platobnej karty. Návrh takisto zakazuje všetky rozdiely v cene podľa bydliska cestujúceho.

SkryťVypnúť reklamu

Cena za rezerváciu rovnakej letenky v rovnakom čase sa nesmie líšiť podľa toho, v akej krajine cestujúci je. Komisia dostávala sťažnosti najmä od ľudí, ktorí si kupovali letenky prostredníctvom internetu, že niektoré spoločnosti rozlišujú ceny podľa miesta, odkiaľ si cestovateľ letenku rezervuje.

Komisia tiež chce mať právomoc pozastaviť licenciu leteckej spoločnosti, ak nedodržiava pravidlá únie a členské krajiny proti tomu nezasiahnu. Zatiaľ majú takúto právomoc výlučne jednotlivé krajiny.

Komisia predpokladá aj zjednodušenie pravidiel na lízing lietadiel, registrovaných v krajinách únie. Naopak, sprís¨ľuje ich na stroje z tretích krajín.

Návrhy komisie nasledujú po liberalizácii leteckej dopravy v únii, ktorá platí od roku 1997 a viedla k výraznému rozšíreniu leteckej dopravy na kontinente. Odvtedy sa počet nových leteckých liniek v Európe zvýšil o 60 percent. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu