Ľudia reagujú na kampane, menia zdravotné poisťovne

BRATISLAVA - Zdravotnú poisťovňu zmení tento rok zrejme štvornásobne viac ľudí ako vlani. Sedem zdravotných poisťovní prijalo od októbra 2005 do 25. júna 2006 viac ako 238-tisíc žiadostí o zmenu. Posledný termín na jej podanie je 30. september. Úrad ...

BRATISLAVA - Zdravotnú poisťovňu zmení tento rok zrejme štvornásobne viac ľudí ako vlani. Sedem zdravotných poisťovní prijalo od októbra 2005 do 25. júna 2006 viac ako 238-tisíc žiadostí o zmenu. Posledný termín na jej podanie je 30. september. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou nezverejnil, o ktoré poisťovne je tento rok najväčší záujem a z ktorých poisťovní odchádza najviac poistencov.

Vlani poisťovňu vymenilo okolo 50-tisíc ľudí, na trhu bolo vtedy päť poisťovní. Odborníci na zdravotné poistenie tvrdili, že pohyb jedného percenta obyvateľstva je prirodzený a číslo prepoistených nie je významné. Pred rokom mala najväčší prílev, ale aj odlev poistencov Všeobecná zdravotná poisťovňa, najviac poistencov ubudlo Spoločnej zdravotnej, súkromné poisťovne Sidéria a Dôvera ich najviac získali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok súťaž vygradovali nové poisťovne Európska zdravotná a Union. Najmä Union je podľa svojich konkurentov "najväčšou novou šťukou v rybníku". Hlavný akcionár Union - holandská Eureko, ktorá dlhšie podniká v poisťovníctve, vraj investovala do rozbehu poisťovne miliardu korún. Eva Miklasová z poisťovne sumu nepotvrdila.

Union rozbehla agresívny nábor poistencov, ako prvá spustila televíznu reklamnú kampaň. Po nej sa objavili šoty a bilbordy poisťovne Dôvera. Hovorca Dôvery Radoslav Bielka nesúhlasil s názorom, že by kampaň bola odpoveďou na kampaň Unionu. Povedal, že bola dlhodobo plánovaná. Dôvera ponúka novým poistencom 500-korunové poukážky na nákup liekov, 750-tisícom pôvodných poistencov rozposlala 100-korunové poukážky. Dôvera tvrdí, že kampaň financuje väčšinou zo súkromných zdrojov, a nie z peňazí z verejného poistenia.

SkryťVypnúť reklamu

Apollo stavila na telefonický a písomný kontakt. Jej pracovníčky obvolávajú poistencov a ponúkajú balíček výživových doplnkov a vitamínov za tisíc korún, ak sa im podarí prilákať nového poistenca.

Aj Európska zdravotná poisťovňa spustí reklamu. Jej hovorca Maroš Sýkora povedal, že nebude rozsiahla, ako vidieť u niektorých konkurentov.

Všeobecná zdravotná podľa hovorkyne Petry Kafúnovej bude informovať o výhodách, ktoré ponúka, prostredníctvom médií. Zaplatí to z peňazí na prevádzku poisťovne.

Úrad pre dohľad začal na diaľku vyšetrovať poisťovňu Dôvera, či kampaň skutočne financovala zo súkromných zdrojov. Zameria sa aj na marketingové aktivity ostatných poisťovní. Zdravotná poisťovňa podľa úradu môže investovať do propagácie a reklamy len vtedy, keby dosiahla kladný hospodársky výsledok. "Teda mala by vyrovnané všetky záväzky voči poskytovateľom i poistencom," vysvetlila hovorkyňa úradu Radka Miklášová.

SkryťVypnúť reklamu

Minulý rok skončila so ziskom len Apollo. Všeobecná zdravotná, Sidéria a Dôvera boli v strate, údaje o Spoločnej zdravotnej poisťovni sa nepodarilo získať.

(dro)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu