Hypermarkety ponúkajú komplexné služby. Jedlo, oddych a aj palivo. ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR |
Hypermarkety prispôsobujú svoju cenovú politiku najnižším cenám v regiónoch. Spoločnosti, ktoré prevádzkujú tieto čerpacie stanice, ich považujú za doplnkovú službu svojim zákazníkom. "Je to stratégia, ktorú si môžeme dovoliť," povedala hovorkyňa spoločnosti Ahold, Diana Chovancová-Stanková. Firma prevádzkuje čerpacie stanice pri Hypernove.
Tesco predajné ceny pohonných látok nedotuje. "Prevádzkové náklady sú tu nízke a cena nie je v žiadnom prípade na úkor kvality," povedala hovorkyňa Tesco Oľga Hrnčiarová. Ceny stanovujú po analýze a upravujú tak, aby boli nižšie ako najnižšie ceny v čerpacích staniciach značkových firiem v okolí. Sú približne o 3 až 5 percent nižšie, hovorí Hrnčiarová. Na otázku, či Tesco bude prevádzkovať aj čerpacie stanice Carrefouru, keď preberie jeho sieť predajní, je podľa Hrnčiarovej predčasné odpovedať.
"Pre spoločnosť Metro, ktorá sa sústreďuje na veľkoobchodný predaj, nie je zisk z predaja pohonných látok dôležitý. Metro ťaží z toho, že ich môže kupovať vo veľkom množstve lacnejšie," povedala hovorkyňa spoločnosti Markéta Světlíková. Čerpacie stanice Metra sú oddelené od veľkoobchodu, benzín a naftu si tak môžu kúpiť aj ľudia, ktorí nemajú jeho zákaznícke karty. Firma Ahold má až 3 dodávateľov pohonných látok, s ktorými si dohaduje ceny. Tesco nakupuje pohonné látky od dcérskej spoločnosti českej Unipetrol Rafinerie - Uniraf SK. "Slovnaft v súčasnosti nedodáva pohonné látky nízkonákladovým čerpacím staniciam a nemá s nimi uzatvorené obchodné kontrakty," povedala hovorkyňa Slovnaftu Hana Šimková.
Podľa portálu natankuj.sk lacné palivo, porovnateľné s cenami hypermarketov, ponúka na svojich čerpacích staniciach aj firma Jurki. Jej stanovisko sa nám do uzávierky nepodarilo získať.
Generálny tajomník Slovenskej asociácie petrolejárskeho priemyslu a obchodu Miroslav Kollár nepovažuje za dôležité, aby sledovali osobitne trh čerpacích staníc pri obchodných reťazcoch. "Tieto stanice nemajú výrazný podiel na trhu a nízke ceny sú marketingovou stratégiou obchodných reťazcov," povedal.
(vf)