Trať v Magny-Cours je náročná aj na pneumatiky. Povrch okruhu máva veľmi vysoké teploty a tretia zákruta mimoriadne zaťažuje ľavú prednú pneumatiku. Ráno máva trať okolo 47 stupňov, čo je výhodnejšie pre Michelin. Popoludňajšie teploty stúpajú na 55 stupňov - tak to bolo aj včera, vtedy sú silnejšie pneumatiky Bridgestone.
Po kvalifikáciách boli medzi prvými piatimi štyri stajne používajúce pneumatiky Bridgestone. "Tímy využili viacero z možností, ktoré sme ponúkali," povedal pre novinárov za Bridgestone technický manažér Hisao Suganuma. Ešte počas noci pred pretekmi odporúčal tímom najlepšie pneumatiky hodiace sa pre ich stratégie.
Podľa Pata Symonsa, šéfinžiniera Renaultu, prišiel tím na preteky s veľmi agresívnou stratégiou a "extrémne dobrými pneumatikami" Michelin. "Naši partneri mali na tento víkend niekoľko veľmi špecifických požiadaviek," povedal pre RTL Nick Shorrock za Michelin. Výsledkom bolo desať rôznych produktov, z ktorých tímy vyberali takisto v noci pred pretekmi. V Magny-Cours je to neľahká úloha, na trati je potrebné zabezpečiť balans medzi silným výkonom na jedno kolo a trvanlivosťou počas dlhých výjazdov.
Prebiehajúca sezóna je až do roku 2010 posledná, pri ktorej tímy obúvajú dvaja výrobcovia pneumatík. Od budúceho roka bude exkluzívnym dodávateľom pneumatík japonský výrobca Bridgestone. (mi)