Médiá boli v kampani neutrálne

BRATISLAVA - Strany zvolili opatrnú predvolebnú kampaň, lebo si "nechceli znižovať koaličný potenciál po voľbách", píše občianske združenie MEMO '98 vo svojej správe. Združenie monitorovalo spravodajstvo v celoštátnych elektronických médiách v máji.

BRATISLAVA - Strany zvolili opatrnú predvolebnú kampaň, lebo si "nechceli znižovať koaličný potenciál po voľbách", píše občianske združenie MEMO '98 vo svojej správe. Združenie monitorovalo spravodajstvo v celoštátnych elektronických médiách v máji.

Médiá prinášali väčšinou neutrálne informácie o lídroch strán. Výnimkou bol Ján Slota, u ktorého prevažujú negatívne informácie.

Malé strany kritizovali médiá, že o nich neinformujú a sťažovali sa na volebnej komisii aj na Licenčnej rade. Analytici MEMO '98 to vidia inak a sťažnosti malých strán chápu ako "pokus využiť príležitosť na mediálnu prezentáciu".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Médiá sa podľa združenia logicky riadili preferenciami strán. (hr)

Ako médiá informovali o stranách a politikoch

Najviac priestoru v médiách získali v máji Smer a HZDS.

Najväčší priestor z lídrov kandidátok mal v máji Robert Fico, po ňom Vladimír Mečiar a Zuzana Martináková.

Premiér a predseda vlády Mikuláš Dzurinda bol až šiestym najviac prezentovaným lídrom.

Voľbám najviac priestoru venovali verejnoprávne STV a SRo.

Najviac kritiky odznelo na adresu Vladimíra Mečiara.

Z politických strán bola najčastejšie zobrazovaná strana Smer a HZDS. Televízia JOJ ako jediná dala prezentácii Smeru väčší priestor ako vláde.

Na Smer, HZDS a SNS odznelo súhrnne najviac negatívnych informácií.

Najmenej času zo všetkých kandidujúcich subjektov venovali médiá stranám Prosperita Slovenska a SLNKO. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu