Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Najsilnejší sa pobijú už len v Markíze

BRATISLAVA - Televízia Markíza vyhrala súboj televízií o posledný predvolebný súboj Roberta Fica, Mikuláša Dzurindu a Vladimíra Mečiara. Stretnú sa v relácii Sito dnes večer.

Aj prezident Ivan Gašparovič si Markízu vybral pre svoj predvolebný prejav, keď oslovená Slovenská televízia príliš dlho váhala. Hovorca prezidenta Marek Trubač povedal, že ešte v pondelok sa od riaditeľa STV Richarda Rybníčka dozvedeli, že "nie je možné vytvoriť priestor". Preto sa obrátili na komerčné televízie.

Podľa Branislava Zahradníka z vedenia STV Rybníček už v utorok v liste prezidentovi napísal, že "STV je pripravená odvysielať výzvu prezidenta". Gašparovič však chcel zostať korektný voči Markíze, ktorá mu poskytla priestor bez váhania, tvrdí Trubač.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

STV sa musí v piatkovom predvolebnom súboji uspokojiť s Miklošom namiesto Dzurindu. Mikloš sa postaví proti Mečiarovi a niekomu zo Smeru. Či príde Fico, ešte v Smere nevedia. Podľa šéfa volebného štábu Mareka Maďariča budú zvažovať, či "naši partneri pošlú predsedu alebo podpredsedu".

Volebné štáby strán dôkladne taktizujú, kde a s kým sa ich líder objaví. "Z príprav na Sito cítiť, že mu politici pripisujú veľký význam," povedal moderátor Sita Daniel Krajcer.

Z taktiky politikov je zrejmé, že štáby úzkostlivo strážia, aby sa v diskusii líder ich strany nestretol s nižšie postaveným politikom tej konkurenčnej. Šéf spravodajstva STV Roland Kyška potvrdzuje, že strany prispôsobujú stratégiu tomu, "kto príde z druhého tábora".

SkryťVypnúť reklamu

Sklamané ostali televízie TA3 aj JOJ, ktorým naplánované duely Fica s Dzurindom nevyšli. SDKÚ poslala do TA3 trojku na kandidátke Ivetu Radičovú.

Smer je presvedčený, že Dzurinda sa vyhýba duelu s Ficom, ale SDKÚ to odmieta a jej hovorca Martin Maťko povedal, že účasť lídra závisí od viacerých faktorov, "medzi inými aj od jeho programu".

Do posledného Boxu na JOJ vyslala SDKÚ namiesto Dzurindu Mikloša ako číslo 2. Smer zareagoval tak, že poslal číslo 18 - Borisa Zalu. Maďarič tvrdil, že "taktizovala SDKÚ", ktorá najprv avizovala Radičovú, potom tam poslala Mikloša.

Televízie sa zhodujú v jednom: duel dvoch lídrov, taký obľúbený v zahraničí, u nás nie je možný, lebo na scéne je viac významných strán.

(hr, tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 374
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 834
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 296
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 326
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 608
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 546
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 501
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 498
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu