. "V investíciách do ciest je desať až pätnásťročný dlh," hovorí hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová. Podľa vedúceho odboru dopravy Trnavského samosprávneho kraja Rudolfa Kromútha za to nesie hlavnú zodpovednosť ich predchádzajúci vlastník - štát.
Do ciest treba investovať oveľa viac, ako majú samosprávy a správa ciest k dispozícii. Ak by sa mal stav ciest prvej triedy zlepšovať, tento rok by sa do nich malo investovať zhruba 2,4 miliardy korún. Do roku 2010 by mal štát podľa tohoto variantu investovať do ciest necelých 11,5 miliardy korún. Hovorí o tom Program údržby a opráv ciest Slovenskej správy ciest, zverejnený na stránke ministerstva dopravy.
Šéf odboru dopravy trnavského kraja odhaduje, že do opráv 1600 kilometrov ciest druhej a tretej triedy v regióne treba investovať 1,2 miliardy korún a každoročne do opráv ďalších 300 miliónov. "Po takejto komplexnej oprave všetkých ciest bude možné pristúpiť k plánovanému systému riadeniu opráv," povedal Kormúth.
Podľa Oľgy Noskovičovej z Regionálnych ciest Bratislava si vozovky v bratislavskom kraji žiadajú zhruba 4,5 miliardy, odbor dopravy úradu Nitrianskeho samosprávneho kraja odhaduje investície do ciest na svojom území na 2,5 až tri miliardy korún. (dc)