Ministerstvo práce chce pred voľbami ešte platiť kampaň

BRATISLAVA - Ministerstvo práce začalo rovno rokovať s firmou, ktorá má "informovať občanov o zmenách v dôchodkovom systéme". Napríklad aj o poslednom možnom termíne na vstup do druhého piliera, čo je 30. jún. Rezort tiež v tendri vyberá firmu, ktorá ...

BRATISLAVA - Ministerstvo práce začalo rovno rokovať s firmou, ktorá má "informovať občanov o zmenách v dôchodkovom systéme". Napríklad aj o poslednom možnom termíne na vstup do druhého piliera, čo je 30. jún. Rezort tiež v tendri vyberá firmu, ktorá bude kampaň monitorovať.

Martin Chren z Nadácie F. A. Hayeka hovorí, že "transparentným spôsobom sa už firma pre kampaň nestihne vybrať a urobiť dodatok k zmluve môže uškodiť imidžu celej dôchodkovej reformy".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľubica Navrátilová zo Slobodného fóra hovorí, že ide o "vyhadzovanie peňazí". Kampaň na vstup do druhého piliera by si mali podľa nej platiť súkromné dôchodkové správcovské spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca ministerstva Martin Danko povedal, že konzultačná spoločnosť má informovať aj o spôsobe prepočítavania dôchodkov, ktoré prinesie posledná novela zákona o sociálnom poistení.

Prepočítavanie dôchodkov a ďalšie zmeny zákona, ktoré začnú platiť v auguste, sa však podľa Navrátilovej týkajú len úzkej skupiny ľudí, takže ich netreba oslovovať v kampani. "Zmeny navyše vyplývajú zo zákona, tak neviem, pre koho má byť kampaň."

Ministerstvo už jednu informačnú kampaň robilo v roku 2004. Vybralo si spoločnosť VYV, blízku bývalej DS, z ktorej bol vtedajší minister Ľudovít Kaník. Rokuje s ňou aj teraz a podľa Danka toto rokovanie odobrila aj Svetová banka.

Chren hovorí, že informačná kampaň v roku 2004 mala zmysel, pretože sa spúšťal nový dôchodkový systém, dnes však "nie je nevyhnutná". Aj on si myslí, že by ju mali robiť správcovské spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

V tendri chce ministerstvo vybrať firmu, ktorá po skončení kampane uskutoční prieskum verejnej mienky, aby mal "spätnú väzbu, či sa informovanosť občanov zvýšila".

Tender podľa Danka vyhlásili pár dní pred voľbami preto, že pri výbere sa musia riadiť "obstarávacími metódami Svetovej banky, ktoré majú svoje časové procedúry". Ministerstvo tvrdí, že zatiaľ nevie, koľko má kampaň a prieskum stáť, pretože to bude závisieť od rokovaní.

Firmám sa chystá zaplatiť z úveru od Svetovej banky. Pôžičku vo výške 26,2 milióna eur, pri ktorej slovenská vláda spolufinancuje 13,8 milióna, získalo ministerstvo na reformu sociálnych dávok a na prípravu trojpilierového dôchodkového systému.

Po kampani v roku 2004 robila prieskum verejnej mienky agentúra Markant, v ktorej je spoločníkom manžel poradkyne premiéra Táne Rosovej, kandidujúcej za SDKÚ vo voľbách.

SkryťVypnúť reklamu

V materiáli zverejnenom na stránke ministerstva práce sa píše, že "komunikačné aktivity boli síce naplánované iba do konca mája 2005, no banka si myslí, že by mali pokračovať aspoň do konca júna". Prieskum totiž ukázal, že 37 percent ľudí má stále pocit, že sú nedostatočne informovaní.

ANDREA HAJDÚCHOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu