Trendy v platobných kartách

Vývoj v oblasti platobných kariet sa uberá jednak smerom k zaručeniu ich väčšej bezpečnosti, jednak k rozširovaniu ich obsahu.

Zvýšenie bezpečnosti bol základný dôvod, prečo sa kartové spoločnosti rozhodli zaviesť čipovú technológiu. Rozširovanie obsahu, to znamená doplnkových služieb, ktoré sú dostupné k platobným kartám, je významným nástrojom bánk pri získavaní klientov.

Platobná karta, debetná či kreditná, už nie je len plastovým zhmotnením istej sumy peňazí, ktorá navyše nezaberie veľa miesta v peňaženke. U potenciálneho majiteľa zaváži, čo za poplatok za kartu ako protihodnotu dostane. Preto banky už v cene karty ponúkajú služby navyše: napríklad cestovné či úrazové po-istenie, predlžujú obdobie, počas ktorého je karta poistená ešte pred nahlásením jej blokácie, prípadne SMS správa, ktorá upozorní klienta, keď sa uskutoční transakcia cez internetbanking.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Banky sa snažia tiež prispôsobiť sa jednotlivým skupinám obyvateľstva a tak upravujú dizajn kariet podľa toho, komu sú určené. Sú buď priesvitné alebo motív, ktorý je na nich vyobrazený, má snahu vysti-hnúť čo možno najviac typické pre tú-ktorú, najmä vekovú skupinu .

Novinkou je prvá dobíjateľná karta určená pre mladých ľudí, ktorú na trh uviedla Slovenská sporiteľňa. Funguje na princípe dobíjania kreditu, ako je to pri predplatených kartách mobilných operátorov, to znamená, že ktokoľvek (samo-zrejme, s najväčšou pravdepodobnosťou niekto z rodiny) môže kedykoľvek na túto kartu vložiť mladému človeku ľubovoľnú sumu peňazí presne takým spôsobom, ako keď si niekto cez bankomat dobíja kartu Easy alebo Prima.

Cobrand-karty vydávajú banky nielen v spolupráci s mobilnými operátormi, ale aj s obchodnými reťazcami a inými spoločnosťami. S nimi môžu ich majitelia okrem čerpania úverového rámca využívať aj rozsiahly systém zliav pri nákupoch.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých, ktorí nakupujú najradšej "od stola", je určená virtuálna karta. Nie je to reálna karta, klient dostane číslo karty, ktoré potom používa na internete.

Ivana Adamová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu