Zvýšenie bezpečnosti bol základný dôvod, prečo sa kartové spoločnosti rozhodli zaviesť čipovú technológiu. Rozširovanie obsahu, to znamená doplnkových služieb, ktoré sú dostupné k platobným kartám, je významným nástrojom bánk pri získavaní klientov.
Platobná karta, debetná či kreditná, už nie je len plastovým zhmotnením istej sumy peňazí, ktorá navyše nezaberie veľa miesta v peňaženke. U potenciálneho majiteľa zaváži, čo za poplatok za kartu ako protihodnotu dostane. Preto banky už v cene karty ponúkajú služby navyše: napríklad cestovné či úrazové po-istenie, predlžujú obdobie, počas ktorého je karta poistená ešte pred nahlásením jej blokácie, prípadne SMS správa, ktorá upozorní klienta, keď sa uskutoční transakcia cez internetbanking.
Banky sa snažia tiež prispôsobiť sa jednotlivým skupinám obyvateľstva a tak upravujú dizajn kariet podľa toho, komu sú určené. Sú buď priesvitné alebo motív, ktorý je na nich vyobrazený, má snahu vysti-hnúť čo možno najviac typické pre tú-ktorú, najmä vekovú skupinu .
Novinkou je prvá dobíjateľná karta určená pre mladých ľudí, ktorú na trh uviedla Slovenská sporiteľňa. Funguje na princípe dobíjania kreditu, ako je to pri predplatených kartách mobilných operátorov, to znamená, že ktokoľvek (samo-zrejme, s najväčšou pravdepodobnosťou niekto z rodiny) môže kedykoľvek na túto kartu vložiť mladému človeku ľubovoľnú sumu peňazí presne takým spôsobom, ako keď si niekto cez bankomat dobíja kartu Easy alebo Prima.
Cobrand-karty vydávajú banky nielen v spolupráci s mobilnými operátormi, ale aj s obchodnými reťazcami a inými spoločnosťami. S nimi môžu ich majitelia okrem čerpania úverového rámca využívať aj rozsiahly systém zliav pri nákupoch.
Pre tých, ktorí nakupujú najradšej "od stola", je určená virtuálna karta. Nie je to reálna karta, klient dostane číslo karty, ktoré potom používa na internete.
Ivana Adamová