vedúci pracovníci, dokonca celé podniky so svojimi zamestnancami by mali ovládať zvláštnu kompetenciu, ktorá im pomôže obstáť v konkurencii," tvrdí autor knižky Naučte se myslet kreativně Matthias Nöllke. Táto publikácia z dielne vydavateľstva Grada chce priniesť všetkým kreatívne techniky. Pomerne podrobne popisuje kreativitu ako faktor úspechu, krok za krokom prejde s čitateľom všetky fázy kreatívneho procesu, pretože autor tvrdí - nie je pravda, že kreativita pochádza z chaosu. "Je pravda, že v kreatívnom procese sa musíte odpútať od stanoveného systému, vyskúšať nové prístupy a veci kombinovať neobvyklým spôsobom," píše Nöllke.
Tvrdí tiež, že nie je pravda, že na najlepšie nápady prichádzajú laici, ktorí vidia veci nezaujato. "Laici väčšinou nie sú schopní zhodnotiť účinok vlastných návrhov. Toľko ospevovaný sedliacky rozum nie je taký originálny, ako sa s obľubou tvrdí," píše Nöllke v kapitole päť najväčších omylov o kreativite.
Ako vlastne vyzerá kreatívna osobnosť? Podľa Nöllkeho je citlivá k problémom a kladie si otázky o obvyklých veciach, má prehľad o rôznych oblastiach a široké vzdelanie, je originálna, baví ju práca, je vytrvalá, odolná voči frustrácii, má nadpriemernú energiu a nikdy nie je spokojná s prvým riešením. Na záver tohto výpočtu dopĺňa Nöllke posledný vlastnosť: disponuje určitou súdnosťou - rozpozná akceptovateľné riešenia.
Povedzte - ste kreatívni? Ak nie, prečítajte si knižku. Prinajmenšom vás možno inšpirujú niektoré kreatívne techniky, ktoré v nej autor popisuje. (gal)