Úrad podľa hovorcu Romana Vavra považoval takmer za samozrejmosť, že operátori budú hláskou klientov pred spojením informovať, či volajú do inej siete. Úrad zároveň tvrdí, že pôvodné opatrenie malo inú podobu. Definovať povinnosti konkrétnejšie by bolo podľa Vavra v rozpore so zákonom a s ústavou. Definitívnu verziu po zdĺhavom pripomienkovaní Legislatívna rada vlády zoštíhlila. Zákon neskôr ministerstvo po zásahu Európskej únie zmenilo, no opatrenie úradu už platilo.
Telekomunikačný úrad v Česku operátorom priamo nariadil, aby sprevádzkovali informačnú hlásku s dĺžkou najviac šesť sekúnd. Ozve sa len pri volaní na prenesené číslo a ak zákazníka obťažuje, môže ju vypnúť.
Juraj Droba z T-Mobile hovorí, že operátori sa riadia opatrením Telekomunikačného úradu, ktoré nestanovuje, ako majú informovať zákazníkov. Ak bude chcieť volajúci v T-Mobile zistiť, do akej siete vôbec volá, bude si musieť číslo vopred preveriť buď v databáze na internete, bezplatnou esemeskou, bezplatným telefonátom na infolinku, alebo telefonátom na platenú asistenčnú infolinku. T-Mobile však pripúšťa, že po prípadnom tlaku zákazníkov je schopný hlásku aktivovať.
Podľa Petra Tótha z Orange sú náklady na zriadenie hlásky vysoké a mohli by sa premietnuť do koncovej ceny pre zákazníka. Zákazníci Orange budú mať menej bezplatných možností, ako si preveriť volané číslo. Informácie získajú na internetovej stránke operátora, na WAP stránke a dostanú ich aj po zaslaní platenej esemesky a hovorom na platenú infolinku. Operátor chystá akciu, počas ktorej budú krátke hovory na infolinku do konca augusta bezplatné.
Operátori momentálne nevedia odhadnúť záujem o službu u nás, no podľa T-Mobile by počet prenesených čísiel nemal prekročiť 2 percentá. V Česku si za prvých päť mesiacov číslo prenieslo takmer 45-tisíc zákazníkov. Z celkového počtu používateľov mobilných telefónov je to len 0,45 percenta. Podobná situácia je aj v iných krajinách.
Na Slovensku sa však môže situácia zmeniť po ohlásenom príchode tretieho mobilného operátora, ktorý bude lákať nových zákazníkov práve zo sietí Orange a T-Mobile. Ak bude úspešný, pri volaní na mobilné telefóny bez informačnej hlásky môže vzniknúť chaos. (map)