n Felipe Massa na Sauberi, ale Coulthard na McLarene-Mercedese v Austrálii aj v Malajzii nedošiel ani do cieľa. Na novom modeli MP-4/17 nevydržala v Melbourne prevodovka (35. kolo), v Sepangu zašiel do depa s pokazeným motorom už v 15. kole. Zakrátko ho s dymiacim motorom nasledoval aj tímový kolega Fín Kimi Räikkönen.
„Čo mám na to povedať?“ zlostil sa skúsený pilot, ktorý na budúci týždeň pred Veľkou cenou Brazílie v Sao Paule oslávi 31. narodeniny. Mizerný začiatok sezóny ho frustruje, súperi unikajú. V piatkovom tréningu v horúcej Malajzii trápila jeho vozidlo najprv elektronika, v jednej chvíli museli dokonca zasahovať hasiči. V kvalifikácii boli rýchlejšie autá Ferrari aj BMW-Williams, v pretekoch ukázali väčšiu spoľahlivosť. „Zrazu mi išiel motor len na deväť valcov. Netušil som, čo sa deje, iba mi z depa oznámili do slúchadiel, že je koniec,“ vravel David o kritickej situácii na nedeľňajšej VC Malajzie.
McLaren v tejto sezóne zmenil pneumatiky, namiesto bridgestoniek obúva na kolesá micheliny. V tom však nie je problém, mladík Räikkönen sa v Austrálii dostal na stupeň víťazov. Ťažkosti sú s motormi Mercedes. „Dve poruchy v jedných pretekoch sú pre nás zlým vysvedčením. Musíme všetko analyzovať, aby sa to už neopakovalo,“ sypal si popol na hlavu športový direktor automobilky zo Stuttgartu Norbert Haug.
Oveľa spokojnejší odchádzali zo Sepangu susedia z nemeckého Mníchova – motory BMW vo williamsoch zaznamenali vo formule 1 historické prvé dvojnásobné víťazstvo. (on)