ale dizajnovo skôr konzervatívnejšie automobily. Tretia generácia modelu Nissan Primera má doslova avantgardnú vizáž vychádzajúcu z projektu Fusion, ktorý Nissan predstavil na parížskom autosalóne v roku 2000.
Základnou dizajnérskou témou pri navrhovaní novej Primery bola kompaktnosť - dizajnéri chceli prepracovať klasickú trojpriestorovú siluetu sedanu na čistý a jednoduchý tvar (tzv. “monosiluetu“). Kapota, kabína a zadná časť vozidla je spojená jedinou oblúkovito klenutou krivkou, ktorá je tvarovou dominantou vozidla. Oblá silueta je vyvažovaná niektorými ostrými hranami, predovšetkým na bokoch vozidla. Stéphane Schwartz, šéfdizajnér Nissan Design Europe, sa so svojím tímom chcel oslobodiť od stereotypu kapota-kabína-kufor, a tak začal navrhovať od stredu – od kabíny pre cestujúcich. Získal tak originálny tvar vozidla s výraznejšie sklonenou kapotou a objemným interiérom.
Rovnako novátorsky pôsobí na prvý pohľad aj interiér. Jeho usporiadanie zostalo v hrubých rysoch zachované ako pri projekte Fusion - zaujímavosťou je centrálne umiestnená prístrojová doska. Základné prístroje sú umiestnené tak, aby ich vodič mohol kontrolovať bez toho, aby dlhší čas nevenoval pozornosť vozovke pred sebou. Uhol medzi osou prístrojov a smerom vpred je teraz 25 stupňov (pri klasickom usporiadaní prístrojov 35 stupňov). Aj ostatné ovládacie prvky v blízkosti informačného displeja sú umiestnené tak, aby ich ovládanie bolo prehľadné a pohodlné. Navyše koncentrované uspo- riadanie prístrojov typu “computer-style“ umožnilo zmenšiť počet ovládacích prvkov o polovicu. Šesť multifunkčných tlačidiel v kombinácii s joystickom ovláda navigáciu, klimatizáciu, audio súpravu a tiež hands-free sadu mobilného telefónu. Ich funkcie sa menia podľa aktuálnej položky v menu. Navyše je tu jedna novinka, ktorú dosiaľ v sériovej podobe neponúka žiadny automobil tejto triedy – v zadnej časti vozidla je umiestnená malá kamera, ktorá pri cúvaní sníma priestor za autom. Jej obraz sa objavuje na multifunkčnom displeji na prístrojovej doske. Ďalším high-tech prvkom je inteligentný tempomat, ktorý vďaka radarovému senzoru udržiava vodičom vopred zvolenú vzdialenosť od vozidla vpredu – automaticky reguluje výkon motora a dokáže aktivovať aj brzdovú sústavu.
Podobne vyspelá je aj technika pod kapotou. Modifikované 1,6- a 1,8-litrové zážihové motory QG16 a QG18 boli doplnené o dve nové štvorvalcové pohonné jednotky. Benzínový dvojliter QR20 poskytuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 192 Nm pri 4000 ot./min., 2,2-litrový vznetový motor prepĺňaný turbodúchadlom s priamym vysokotlakovým vstrekovaním common rail YD22 DDTi vychádza z pohonnej jednotky montovanej aj do X-TRAILu. Poskytuje výkon 93 kW (126 k) a maximálny krútiaci moment 279 Nm pri 2000 ot./min. Základným motorom pre slovenský trh bude benzínový štvorvalec 1,8 16V s výkonom 85 kW/116 k, ktorý ponúka dostatočnú dynamiku a priaznivú spotrebu v kombinácii s 5-stupňovou alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Benzínový štvorvalec 2,0 16V uspokojí aj športovejšie založeného vodiča. K dispozícii bude so športovo sprevodovanou manuálnou prevodovkou, alebo s modernou bezstupňovou CVT prevodovkou. Štvorvalcový turbodiesel 2,2 DDTi bude k dispozícii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, doplnenou šiestym, výrazne ekonomickým, stupňom.
Samozrejmosťou je zdokonalené nezávislé zavesenie kolies Multi-link, presné riadenie, veľkorysá ponuka priestoru v kabíne a dostatočne veľký batožinový priestor (sedan 450 litrov, kombi 465 litrov).
Nová generácia Nissana Primera je považovaná za míľnik v novej kapitole značky Nissan v Európe. Verzie sedan a wagon prídu na trh v apríli 2002, na jeseň pribudne špeciálne pre Európu pripravený 5-dverový hatchback. Nová Primera bude montovaná v továrni v anglickom Sunderlande.