Priekopníkom špičkovej techniky možno nazvať nový Mercedes-Benz triedy E, po prvý raz sériovo vybavený elektrohydraulickým brzdovým systémom Sensotronic Brake Control (SBC), novým vzduchovým odpružením Airmatic DC (Dual Control) a elektronicky riadeným dynamicky tvarovateľným sedadlom. Bestseller plný superlatívov sa predstavil na autosalóne v Bruseli. Vonkajší dizajn je dokonalým príkladom pretvorenia dôverne známych nadčasových kriviek do perfektných línií spájajúcich najnovšie chápanie elegancie so športovým duchom. Charakteristické zdvojené predné svetlomety sú spolu s prednou časťou vozidla výraznejšie zaklonené a nápadnejšia je i línia strechy. Limuzína tak naberá na väčšej dynamike a ladnosti. Vonkajšie rozmery boli s minimálnymi odchýlkami zachované, zväčšil sa kvôli komfortnejšiemu vnútornému priestoru rázvor osí kolies o 2,1 cm. Veľkoryso je riešený interiér i batožinový priestor.
V interiéri sa kládol dôraz na každý detail a vysokokvalitné materiály. Palubná doska s prístrojovým panelom ponúka maximálnu prehľadnosť a premyslené rozmiestnenie ovládacích prvkov. Nemožno obísť prvky ako vyhrievaný volant, solárne strešné okno zabezpečujúce vetranie zaparkovaného vozidla, alebo štvorzónovú klimatizáciu s individuálnou reguláciou pre každého pasažiera. Nároční zákazníci sa potešia sedadlu, ktoré svoj tvar prispôsobuje dynamike jazdy. Za tajomstvom tejto novinky stojí mikročip, ktorý vyhodnocuje uhol natočenia volantu, priečne zrýchlenie a rýchlosť jazdy. V sedadle sa nachádza množstvo vzduchových komôrok, ktoré sa automaticky podľa situácie napĺňajú alebo vyprázdňujú. Držanie tela cestujúcich sa tak v zákrutách takmer vôbec nemení.
Na svetový i slovenský trh príde nová E-čka už v marci tohto roku. Začne sa dodávať s tromi benzínovými a dvoma dieslovými pohonnými jednotkami. E 240 s motorom 2,6 V6/130 kW/177 k, zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,1 s, dosiahne maximálnu rýchlosť 236 km/h a priemernú spotrebu 10,7 l/100 km. Modelom E 320 ma objem 3200 cm3, výkon 165 kW/224 k (7,7 s, 243 km/h a 9,9 l/100km). Benzínovú trojicu uzatvára osemvalec E 500 s objemom 5000 cm3 a výkonom 225kW/306 k (6,0 s, 250 km/h a 11,5 l/100 km. Dieselové agregáty majú označenie E 220 CDI ( 110kW/150k, 10,1 s, 220 km/h, 6,3 l/100 km) a E 270 CDI (130 kW/177k, 9,5 s, 233 km/h, 6,5l/100km). Ponuka bude rozšírená ešte o tri dieselové a jeden benzínový motor. Novovyvinuté motory zabezpečia vyššiu dynamiku jazdy, ekologickosť i hospodárnosť. Prevodovky budú šesťstupňové manuálne, alebo päťstupňové automatické.
Bezpečnosť: žiadna iná limuzína tejto triedy neposkytuje posádke takú ochranu pri nehode ako práve nová E trieda. Sériovo je vybavená elektrohydraulickým systémom brzdenia SBC (Sensotronic Brake Control), ktorý už na modeli SL dokázal svoje prednosti pri brzdení tak v zákrutách ako i na mokrom povrchu. Systém je poistený hydraulickým obvodom, ktorý pri výpadku elektrického napätia supluje jeho úlohu. Predné airbagy majú v závislosti od intenzity nárazu viacstupňové plnenie, sedadlo spolujazdca je vybavené senzormi, ktoré stanovia hmotnosť pasažiera a napomáhajú tak obmedzovačom sily bezpečnostných pásov. Auto je vybavené množstvom ďalších senzorov aktivujúcich bezpečnostné systémy, napríklad na ochranu pred prevrátením vozidla.
O pohodlnú jazdu sa stará systém vzduchového odpruženia Airmatic DC (Dual Control), ktorý pomocou elektroniky riadi súčasne odpruženie i tlmenie. Reguláciou svetlej výšky v zákrutách alebo pri zaťažení vozidla tak rieši konflikt medzi perfektným komfortom a vysokou dynamikou jazdy. Vzduchové odpruženie Airmatic DC patrí do štandardného vybavenia špičkového modelu E 500 V8, do ostatných verzií triedy E sa dodáva na želanie. (r)