Detí ubúda, vyrábajú sa hračky pre dospelých

Asi v každom hračkárstve objavíte niekoľko hračiek vyrobených alebo navrhnutých v Japonsku. Problémom japonských hračkárskych spoločností je však to, že vzhľadom na scvrkávajúcu sa populáciu je v krajine stále menej detí, ktoré by sa s nimi hrali, napísal

FOTO


spravodajský server BBC News.

To výrobcov núti, aby hľadali zákazníkov medzi dospelými. Napríklad spoločnosť Tomy, výrobca robotických hračiek Transformers, má medzi najčerstvejšími novinkami bábiku, ktorú si kupujú najmä ženy nad 60 rokov. Hovoriaca robotická bábika svojej majiteľke povie, že ju má veľmi rada a pri návrate domov ju srdečne privíta. Väčšinu zákazníčok tvoria osamelé ženy na dôchodku. "Tieto bábiky kupuje veľa starších ľudí. Považujú ich za vnučky či vnukov," hovorí Juko Hirakawová. "S bábou sa môžete rozprávať a ona vám povie, ako vás má rada. Keď ju držíte na rukách, váži toľko, čo bábätko."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Tomy nedávno splynula s konkurenčnou firmou Takara, ktorá má podobné problémy. Počet Japoncov totiž vlani, prvý raz od čias, ako sa začali viesť o tom záznamy, klesol. "Klesajúca pôrodnosť predstavuje závažný problém nielen pre našu krajinu, ale aj pre náš priemysel," hovorí prezident spoločnosti Kanataro Tomijama. "Vyvinuli sme vzrušujúce hračky pre súčasné deti, ale našou stratégiou je teraz rozšíriť vekový okruh našich zákazníkov. Zameriavame sa na tínedžerov, na dvadsiatnikov, tridsiatnikov, ženy v domácnosti, rodiny a aj starších ľudí."

Ďalšou hračkárskou spoločnosťou, ktorá musela prispôsobiť svoje výrobky pre dospelých, je Nintendo. Jej Brain Training Game (na snímke), ručná počítačová hra bystriaca mozog, sa stala hitom medzi ľuďmi vo veku vyše 60 rokov, ktorí veria, že im pomôže zachovať duševnú sviežosť. Niektoré japonské nemocnice začali umiestňovať tieto hry aj vo svojich čakárňach.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu