v porovnaní s rokom 2004 nárast o 19 %. Obchodný riaditeľ spoločnosti Marek Kramár označil vlaňajšok za prelomový, pretože spoločnosť opäť dosiahla kladné hospodárske výsledky. "Základným predpokladom bolo spustenie projektu konverzie kariet AURA na karty AURA Mastercard Unembossed, dobrá práca v riadení úverového rizika a otvorenie nového distribučného kanálu Osobnej pôžičky Cetelem," konštatuje M. Kramár. K dobrým výsledkom podľa jeho slov prispelo aj posilnenie pozície u kľúčových partnerov
v segmente predajní elektra, nábytku, PC
a hobby. "Cetelem priniesol v roku 2005 možnosť on-line poskytovať úvery aj pre internetových predajcov," dopĺňa M. Kramár.
Najviac úverov v jednom dni poskytla spoločnosť Cetelem 20. decembra 2005. S týmto predvianočným dňom sa spája 2003 úverov, pričom celková prefinancovaná čiastka dosiahla 27,7 mil. Sk.
Najvyšší úver za rok bola Osobná pôžička v hodnote 430 694 Sk.
Home Credit Slovakia poskytol v roku 2005 spotrebiteľské úvery (takisto bez započítania revolvingových úverov) v objeme 1,87 mld. Sk, čo predstavuje medziročné navýšenie o 19 %.
"Súčasťou stratégie našej spoločnosti v minulom roku bolo zameranie sa na akvizíciu nových klientov a podporu obchodnej siete," konštatuje predseda predstavenstva Home Credit Slovakia Miloš Stibor. Tento cieľ sa spoločnosti podarilo splniť. Posilnením splátkového predaja prostredníctvom zmluvných partnerov si vytvára zázemie pre ďalšie obdobie. "O úspešnosti svedčí stále rastúci počet klientov. V druhej polovici roka, presne 31. júla, sme obslúžili päťstotisíceho klienta," hovorí M. Stibor.
V rebríčku komodít aj v poslednom štvrťroku 2005 viedla čierna a biela technika, ktoré spolu predstavovali 56,5 % podiel
tovaru nakupovaného na splátky s Home Creditom. Za spotrebnou elektronikou a domácimi spotrebičmi, ktoré sú tradične najžiadanejším sortimentom, nasledovali nábytok, domáce potreby a výpočtová technika. "V porovnaní s rokom 2004 zaujímavo rástol splátkový predaj fotoaparátov a foto príslušenstva, pričom tento sortiment bol vlani zastúpený predovšetkým digitálnymi fotoaparátmi," konštatuje hovorkyňa spoločnosti Lenka Vicenová. "V predvianočnom období vlaňajšieho roka oproti rovnakému obdobiu v roku 2004 sa záujem o spotrebiteľské úvery na nákup fotoaparátov a príslušenstva zvýšil až o 40 %," dopĺňa.
Vlaňajšok len potvrdil skúsenosť rokov predchádzajúcich - na splátky sa najviac kupovalo v decembri. "Najúspešnejším dňom celého roka bol pondelok 12. december, počas ktorého Home Credit financoval nákupy klientov vo výške viac ako 18 miliónov slovenských korún," uvádza L. Vicenová. Presne o tri mesiace skôr - 12. septembra - padol najvyšší úver, ktorý spoločnosť poskytla a rovnal sa 178-tisíc korunám.
Priemerná výška poskytnutých úverov sa v Home Credit pohybuje nad hranicou
10 000 Sk, splatené sú väčšinou do roka. Výška mesačnej splátky predstavuje v priemere 800 - 900 Sk.
"Rok 2005 bol významným pre Consumer Finance Holding, a.s. tým, že sa stal súčasťou VÚB skupiny. Vyznačoval sa konsolidáciou jednotlivých akciových spoločností (Quatro, TatraCredit, Slovenské kreditné karty, Slovenská požičovňa, Quatro-Car) a ich postupnou prípravou na zlúčenie do jednej akciovej spoločnosti," hovorí vrchný finančný riaditeľ Consumer Finance Holding, a.s. Alexander Resch. Toto zlúčenie prebehlo k
1. januáru tohto roka s tým, že od tohto dátumu už ako právny subjekt vystupuje len Consumer Finance Holding. Zaniknuté spoločnosti, ktoré ešte v roku 2005 boli samostatnými právnymi subjektmi, vystupujú ako divízie v rámci organizačnej štruktúry nástupnickej akciovej spoločnosti. "Táto transformácia nemala významný vplyv na marketingovú stratégiu: obchodné značky
a komunikácia spoločností sa nezmenili," vysvetľuje A. Resch a dodáva: "Pre našich zákazníkov to však prináša rozšírenie ponuky produktov a služieb na jednej strane
a optimalizáciu distribučnej siete na strane druhej."
Celkovo nová produkcia za rok 2005 dosiahla 7 mld. Sk, čo znamená nárast 42 % v porovnaní s rokom 2004. Počet nových uzatvorených zmlúv prevyšoval 387-tisíc.
Vychádzajúc z počtu uzatvorených zmlúv a objemu financií, k najobľúbenejším produktom v uplynulom roku patril splátkový predaj, kreditné karty a pôžičky. "Pri nákupe na splátky jednoznačne dominovala čierna a biela technika, nábytok, počítače a mobilné telefóny," uvádza Karin Súlety z oddelenia marketingovej komunikácie.
"Náš obchod výrazne ovplyvňuje sezóna
a väčšiu časť obratu dosiahneme v priebehu posledného štvrťroka. Keďže produktový mix, ktorý ponúkame, je široký a rôznorodý, ťažko určiť, ktorý deň, respektíve týž-
deň dosahujeme najvyšší obrat," hovorí
K. Súlety.
Spoločnosť Consumer Finance Holding, a.s. v roku 2005 poskytla najvyššiu pôžičku vo výške 750 000 Sk na financovanie rekonštrukcie súkromnej nehnuteľnosti.
Klienti GE Money Multiservis prejavili vlani najväčší záujem o nákup televízorov, PC zostáv a bielej techniky.
"Najúspešnejším dňom našej spoločnosti bol už tradične 23. december. Počas tohto dňa sa uskutočnilo 15 % z celoročného objemu nákupov na splátky," uvádza koordinátorka externej komunikácie Rozália Bajzíková.
Na otázku, aký najvyšší úver vlani GE Money Multiservis poskytla, reaguje: "Naša spoločnosť poskytuje zákazníkom úvery
v maximálnej výške 75 000 Sk, takže najvyšším poskytnutým úverom bola práve táto hodnota." (ere)