Diaľničný úsek Ladce-Sverepec stavali 8 rokov a stál 7,3 miliardy. Podľa pôvodného plánu mal byť postavený v rokoch 1997 až 2000 za 4,5 miliardy. Hydrostav sa však dostal do konkurzu a výstavbu dokončil Doprastav. FOTO - TASR |
la Vodohospodárska výstavba. Hydrostav však v dodatku k zmluve neuviedol svoj účet, ale účet trenčianskej firmy Prevádzka predajných automatov. Odišlo naň 44 miliónov korún
Šéfovia Hydrostav podľa polície tunelovali aj pri výstavbe iných úsekov diaľnic. Napríklad v roku 2001 dal bývalý šéf dozornej rady Hydrostavu Alexander H. pokyn dvom členom predstavenstva, aby podpísali so Slovenskou správou ciest dodatok k zmluve o výstavbe časti úseku Ladce - Sverepec.
Dokopy skončilo na účte trenčianskej firmy zhruba 240 miliónov určených na diaľnice. Z firmy Prevádzka predajných automatov peniaze rozposielali ďalším firmám, z ktorých ich vybrali fyzické osoby. (r)