Predtým, ako určili ich ceny, sa stretli generálny riaditeľ Markízy Václav Mika so šéfom STV Richardom Rybníčkom. "Dohoda bola taká, že sa nastaví obvyklá komerčná cena, ako vyplýva zo sledovanosti jednotlivých časov, a z pozície tej- ktorej televízie na trhu," povedal Branislav Zahradník z vedenia STV.
Rozhodnutie Markízy ho preto prekvapilo, hovorí, že jej model je neštandardný a neobvyklý a podozrieva ju z dumpingových cien. "Ak by sa potvrdilo, že ponúkajú reklamu za nezvyčajne nízku cenu, považujeme to zo strany Markízy za vytváranie si predpolia u politických strán pre budúci legislatívny návrh na zrušenie reklamy v STV," povedal.
Cenu reklamy v STV zasa Zahradník považuje za primeranú a nevidí dôvod, aby bola nižšia. "Ide o obvyklú cenu, bez prirážok, podľa sledovanosti jednotlivých blokov, ktorá vychádza z reálnej hodnoty reklamy," povedal.
KDH, keď uvidelo cenník STV, začalo uvažovať, že si reklamu radšej objedná v súkromných televíziách. "Markíza a JOJ sú komerčné televízie, a to, akú ponuku dajú, je otázka ponuky a dopytu. No vo verejnoprávnej televízii by to malo byť trochu iné," hovorí šéf volebného tímu KDH Pavol Abrhan.
Rybníček odmieta výhrady a nevidí dôvod, prečo má napríklad Misia 21 výhrady len proti verejnoprávnym médiám, keď zákon určuje všetkým rovnaké podmienky.