FOTO - SITA
BRATISLAVA - Televízie zverejnili ceny, za ktoré odvysielajú šoty s politickou reklamou. Politické strany sa o ňu však zatiaľ netrhajú - ešte ani jedna z nich si záväzne reklamu v televízii neobjednala. Niektoré kritizujú vysokú cenu reklamy v STV, tá zasa nízku cenu reklamy v Markíze.
V Slovenskej televízii, ktorá šoty podľa zákona musí vysielať, čakalo nižšie sumy KDH, proti komerčným cenám v STV - ale i v Slovenskom rozhlase - je aj Misia 21 a napríklad Úsvit bývalého poslanca KSS Hoptu by chcel, aby politickú reklamu vysielali verejnoprávne média zadarmo.
Kancelária licenčnej rady zatiaľ stanovisko k cenám nedá, zákon o tom totiž nehovorí. Hovoriť by o nich mala dnes a konzultovať ich bude aj s ministerstvom vnútra. Člen Rady STV Ladislav Straka hovorí, že STV by mala politickú reklamu vysielať zadarmo, hoci v zákone sa píše, že náklady má platiť strana. Ďalší člen rady Peter Malec si myslí, že komerčnými cenami sa vysielatelia bránia pretlaku politickej reklamy, ktorá nie je "ani zaujímavá, ani sledovaná".
Ceny pre strany
Markíza
jednotná cena 80-tisíc korún za 30 sekúnd začne 15 dní pred voľbami šot v deň volieb za 5,7 milióna plánuje odvysielať 3 až 5 blokov denne čas vysielania stanoví podľa množstva objednaných šotov STV
od 30- do 136-tisíc za 30 sekúnd podľa vysielacieho času v deň volieb o 18. hodine za 200-tisíc korún naplánované 3 bloky šotov denne na Jednotke začne 21 dní pred voľbami čas vysielania si stanoví politická strana JOJ
od 20- až 100-tisíc korún za 30 sekúnd začne 17 dní pred voľbami naplánované 3 bloky denne čas vysielania si stanoví politická strana Šéf STV Richard Rybníček (na snímke hore) a šéf Markízy Václav Mika mali rokovanie, kde sa dohodli, aké ceny dajú politickým stranám. Člen manažmentu STV Branislav Zahradník povedal, že zverejnenie ceny Markízy jeho televíziu prekvapilo a podozrieva konkurenciu z dumpingových cien.