SDKÚ a Smer tvrdia, že ich kampaň bude za 40 miliónov

BRATISLAVA - Náklady na kampaň SDKÚ pred voľbami by nemali presiahnuť viac ako 40 miliónov korún. Povedal to včera podpredseda strany Ivan Mikloš. SDKÚ si podľa neho zobrala úver v banke vo výške 30 miliónov korún.

FOTO


Aj Smer včera oznámil, že ráta v kampani so sumou do 40 miliónov. Obe strany ešte cez víkend tieto sumy odmietali povedať.

Vzápätí po vyjadrení Mikloša šéf Smeru Robert Fico vyhlásil, že ide o arogantné slová Mikloša a že SDKÚ už dnes túto sumu prekročila. Fico vyzval SDKÚ, aby povedala, z akých zdrojov kampaň financuje, keďže spomínaný úver pri takom nasadení reklamy môže pokryť náklady ledva na jeden mesiac kampane.

Smer je presvedčený, že stovky miliónov, ktoré SDKÚ použije, pochádzajú z jej pochybného financovania. Spomenul viaceré finančné kauzy, ktoré sa spájajú s SDKÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Šéf volebnej kampane Smeru Marek Maďarič hovorí, že podľa informácií Smeru má SDKÚ 1620 bilbordov, každé dva týždne vydáva svoje noviny, má platených aktivistov a inzerciu v jednom z týždenníkov.

Maďarič je preto presvedčený, že SDKÚ zavádza a na kampaň minie vyše 100 miliónov korún. Podľa Maďariča náklady na bilbord sú v priemere 5-tisíc korún na mesiac plus tlač, čo by pri počte 1620 kusov vyšlo približne na 8 miliónov .

Poslanec SDKÚ Tomáš Galbavý hovorí, že bilbordy SDKÚ nerátal, ale "Robert Fico závidí" a uvažuje štýlom - podľa seba súdim teba. "Zrejme vychádza z vlastných skúseností, keď Smer oblepil Slovensko holými zadkami a výzvami: voľte Fica za premiéra."

Ešte cez víkend predstavitelia SDKÚ a Smeru odmietali povedať, koľko chcú dať peňazí do kampane. "Nepoviem, neviem," hovoril Ivan Mikloš z SDKÚ. Podobne aj Robert Kaliňák zo Smeru nepovedal žiadnu sumu.

SkryťVypnúť reklamu

Včera však Maďarič povedal, že si vzali v jednej komerčnej slovenskej banke úver vo výške 40 miliónov, "ktorý môžeme aj nemusíme vyčerpať". Podľa Maďariča má strana 350 bilbordov a je možné, že ich ešte desať či dvadsať v priebehu kampane pribudne.

Doteraz najvyššiu orientačnú sumu na kampaň oficiálne priznali Smer a SDKÚ - po 40 miliónoch. Najmenej chcú z parlamentných strán minúť komunisti (do 3,5 milióna). Zákon umožňuje stranám investovať do kampane neobmedzené množstvo peňazí. (sp)

Bilbordy SDKÚ (vľavo) a Smeru sa objavili medzi prvými. FOTO - ARCHÍV SME


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 471
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 126
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 697
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 017
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 250
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu