Najväčším zdrojom reklamných príjmov bolo internetové vyhľadávanie. Reklamné tržby tam dosiahli 5,1 miliardy dolárov, čo je medziročný nárast o 41 percent. V roku 2004 dosiahol nárast 39 percent.
"Interaktívna reklama zažíva ohromný nárast, pretože predajcovia ťažia z efektívneho budovania značiek," napísal v správe generálny riaditeľ Advertising Bureau Greg Stuart. Očakáva ďalší rast trhu, pretože zadávatelia reklám využívajú nové príležitosti, ktoré im ponúka širokopásmové video, internetová televízia a internetové hry. Rast bol jedným z dôvodov, prečo sa jeho organizácia z mediálnej skupiny Time Warner rozhodla ponúknuť väčšinu programov na stránkach s reklamou zadarmo.
Aj napriek rekordným tržbám je podiel internetovej reklamy v USA len päťpercentný, v roku 2004 to boli štyri percentá, hovorí štúdia, ktorú vypracovala spoločnosť PricewaterhouseCoopers.
V inej správe analytici odhadujú, že tento rok sa zvýšia príjmy z reklamy na internete o 27 percent. Internet tak podľa agentúry Merrill Lynch preskočí príjmy z reklamy, ktoré majú časopisy a Zlaté stránky, považované za zavedené mediálne trhy. (čtk)