ných predpisov a zriadenie priestorov na parkovanie bicyklov. Zosúlaďovať bude pôsobenie šiestich ministerstiev v tejto oblasti.
Minister pri vymenovaní Peigného povedal, že francúzsky dopravný systém nie je na používanie bicyklov prispôsobený, takže bude treba prekonať určité bariéry, aby sa bicykel nestal "problémom" najmä pre chodcov. Okrem iného bude treba upraviť predpisy pre mestskú dopravu. Vzorom Francúzsku bude Belgicko.
Francúzsko, okrem iného aj vďaka pretekom Tour de France, býva niekedy považované za cyklistickú veľmoc. Podľa štatistík však pripadajú na bicykle len tri percentá prepravy osôb, kým v Nemecku a v Belgicku je to 10 a v Holandsku dokonca 27 percent. "Štatistický Francúz" prejde na bicykli denne len 200 metrov, zatiaľ čo Nemec 800, Belgičan 900 a Holanďan 2300.
Úsilie naučiť ľudí využívať bicykle nie je nové - už roky sa napríklad na francúzskych predmestiach budujú zvláštne pruhy pre cyklistov. V Paríži dosahuje ich celková dĺžka asi 320 kilometrov a sú aj na niektorých veľmi frekventovaných uliciach v centre mesta. Pre cyklistov v mestách sa tiež vydávajú zvláštne mapy. (čtk)