Pri hrách mnohí ľudia nerozmýšľajú

BRATISLAVA - Audiotextové a esemeskové hry ešte stále lákajú množstvo hráčov, ktorých na konci mesiaca prekvapí vysoký telefónny účet.

ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV

BRATISLAVA - Audiotextové a esemeskové hry ešte stále lákajú množstvo hráčov, ktorých na konci mesiaca prekvapí vysoký telefónny účet. Dôvod je, že nie sú dosť opatrní alebo nedostatočne poznajú pravidlá hier.

V jednej z najznámejších audiotextových hier Supervýhra, ktorú vysiela televízia Joj, vyzýva moderátorka hráčov, aby zavolali do štúdia. Po vytočení audiotextového čísla sa však ozve automat, ktorý volané telefónne číslo zaregistruje do aktuálneho hracieho kola. Priamo do štúdia systém prepojí v súlade s pravidlami len náhodne vybraných hráčov. Za každý, a to aj dvojsekundový hovor zákazník zaplatí 36 korún. S pravidlami súťaže sa môže volajúci zoznámiť na internetovej stránke televízie i prevádzkovateľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Televízna reklama alebo inzerát v časopise zas často nabádajú diváka, aby si aktivoval službu zasielanú na mobil cez SMS. Používateľ si prvou správou automaticky aktivuje časovo neobmedzenú službu, pri ktorej si prevádzkovateľ za každú esemesku účtuje vysoké sumy.

Záväzné pravidlá pre prevádzkovateľov esemeskových hier a súťaží podľa hovorcu Orangeu Petra Tótha určujú mobilní operátori. Prevádzkovateľ musí nielen jasne uviesť cenu služby, ale napríklad aj vopred informovať zákazníka o jej automatickom predĺžení a o možnosti, ako službu jednoducho ukončiť. Informácie o ukončení služby musia byť nielen v reklamnom šote či v inzeráte, ale aj v úvodnej SMS správe.

Zákazníci vinia operátorov

Vysoké telefónne účty za audiotextové a SMS služby nespôsobujú problémy len zákazníkom, ale aj mobilným operátorom. "Zákazníci si často spájajú vysoké náklady na podobné služby s operátorom," povedal hovorca Orangeu Peter Tóth. Ak firma nie je prevádzkovateľom hry alebo služby, na ktorú sa zákazník sťažuje, nemá takmer žiadne možnosti, ako vysokým účtom zabrániť. "Pokiaľ prevádzkovateľ postupuje pri hre alebo službe v súlade so zákonom, nemožno proti nemu zakročiť a obmedziť mu poskytovanie služby," povedal Tóth.

SkryťVypnúť reklamu

Milan Hric, špecialista T-Mobile na vonkajšiu komunikáciu, upozorňuje, že "zákaznícke ceny sú cenami poskytovateľov audiotextových služieb". Zákazníci by podľa odporúčania mali cenám volaní na audiotextové čísla venovať pozornosť. Napriek tomu sa stáva, že suma na ich faktúre niekoľkonásobne prekročí priemerné mesačné hodnoty. "Každý zákazník je plne zodpovedný za dosiahnutú výšku faktúry a T-Mobile požaduje jej oprávnenú úhradu. V takomto prípade postupuje T-Mobile štandardne ako pri ostatných pohľadávkach," povedal Hric.

Podľa informácií z prostredia firiem prevádzkujúcich SMS služby, si z výslednej ceny za službu operátor ponechá približne polovicu. Zostatok si delí prevádzkovateľ, prípadne ďalší partneri. Ak zákazník nezaplatí za audiotextové hovory či drahé esemesky, dlhy vymáha operátor.

SkryťVypnúť reklamu

Ako sa vyhnúť vysokým poplatkom za audiotext a SMS služby

pred zapojením do hry sa vždy treba zoznámiť s pravidlami korektne pripravená hra obsahuje zrozumiteľné informácie o všetkých poplatkoch a spôsobe účtovania pri objednávaní SMS služby si treba zistiť, ako je možné službu zrušiť ak zákazník nedokáže dodatočne zistiť, ako službu zrušiť, mal by zaslať na skrátené telefónne číslo služby správu s textom STOP. Prevádzkovateľ je potom povinný zaslať bezplatnú spätnú správu s presným návodom, ako službu deaktivovať ak zlyhajú všetky pokusy, zákazník by sa mal obrátiť na operátora nezapájať sa do hier, ktorých podmienky sú nejasne formulované, prípadne neznáme Povinnosti prevádzkovateľa SMS hier

jasne informovať zákazníka, že ponúka predplatené SMS služby zverejniť vždy maximálny počet SMS v predplatenom období spolu s ich celkovou cenou informácia o ukončení služby musí byť na rovnocennom mieste ako informácia o jej aktivácii pred automatickým predĺžením predplatného musí používateľ dostať SMS s upozornením spoločnosť musí poskytovať telefonickú podporu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu