Havlíček je člen monitorovacieho výboru kohézneho fondu Európskej únie, ktorý by mal dať peniaze na prípravu dokumentácie k stavbe diaľnice. V marci upozornil zástupcov Európskej komisie, že existuje žaloba proti územnému rozhodnutiu stavať diaľničnú estakádu cez mesto. Podali ju občania aj občianske združenia.
"Európska komisia túto informáciu vôbec nemala, hoci je pre ňu veľmi dôležitá pri schvaľovaní peňazí," povedal Havlíček.
Hovorca ministerstva Tomáš Šarluška povedal, že eurokomisárovi pre dopravu Jacquovi Barrotovi pripravujú list, v ktorom budú "protestovať proti zasahovaniu do nezávislých rozhodnutí na Slovensku zo strany úradníka Európskej komisie".
Havlíček tvrdí, že komisia rozhoduje o peniazoch na projekty len vtedy, ak sú ukončené všetky prípadné súdne spory. Ak by peniaze schválila a súd by medzitým vyhovel žalobe a územné rozhodnutie zrušil, musela by podľa Havlíčka "slovenská strana vysvetľovať, ako je možné, že o spore komisiu neinformovala vopred".
Šarluška verí, že k zdržaniu nedôjde: "Nechajme, nech sa tento spor ukončí, a potom bude jasné, aké budú termíny."
Diaľnicu do Žiliny vrátane úseku cez Považskú Bystricu sa ministerstvo dopravy pôvodne zaviazalo v zmluve s automobilkou Kia dokončiť do novembra 2006. S výstavbou estakád sa v Považskej Bystrici ešte nezačalo, investor zatiaľ nemá vykúpené ani všetky pozemky. Národná diaľničná spoločnosť určila nový termín na koniec roku 2009.
Vlani v lete sa na Krajský súd v Trenčíne obrátili so žalobou aktivisti, ktorí presadzujú cez Považskú Bystricu tunel namiesto estakády. Obyvatelia mesta zasa podali žalobu, lebo pre diaľnicu majú prísť o svoje domy.