Podľa svedka nehody, autu na priecestí zhasol motor. FOTO - POLÍCIA
NITRA - Dve obete si vyžiadala zrážka vlaku s autom, ku ktorej došlo na železničnom priecestí v Ivanke pri Nitre. Škoda Felicia, ktorú šoféroval 33-ročný vodič, v stredu večer vošla na priecestie pod prichádzajúci vlak napriek svetelným a zvukovým výstražným znameniam. Vodič so spolujazdcom - 59-ročným otcom - utrpeli smrteľné zranenia.
Vzadu na sedačke sa ťažko zranil vodičov päťročný syn. S poraneniami mozgu ho previezli do nitrianskej nemocnice, odtiaľ vrtuľníkom na špecializované pracovisko Detskej fakultnej nemocnice v Bratislave.
Nehodu videl Jozef Horváth z Mojmíroviec, ktorý blízko železnice čakal na autobus: "Na priecestí autu zhasol motor, keď sa naň rútil vlak. Trúbil, brzdil, ale nedokázal zastaviť. Utekal som k autu, ktoré po zrážke odhodilo nabok," povedal Horváth. Dieťaťu prerezal pásy, aby mohlo dýchať. Z neďalekého sila vyšli vrátnici, ktorí telefonovali na políciu a záchranku. Pri nehode sa na železnici poškodilo zabezpečovacie zariadenie, ktoré na druhý deň opravovali.
Železničné priecestie, kde sa nehoda stala, je bez závor. (bej)
Bez závor je na Slovensku väčšina priecestí
Na Slovensku je 2355 železničných priecestí, z toho 537 je vybavených svetelnými závorami a 124 závorami bez svetiel. Ostatné sú chránené len svetelnými zabezpečovacími zariadeniami a výstražnými krížmi. Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky Nely Blaškovej závory predstavujú istú psychologickú bariéru, hoci aj na nich sa stávajú nehody. "V súčasnosti sa pred priecestia budujú návestidlá, ktoré rušňovodičovi signalizujú, či zabezpečovacie zariadenie funguje správne," povedala Blašková.
Od začiatku tohto roku sa na Slovensku stalo vyše 30 dopravných nehôd na železničných priecestiach, vlani takmer sto. Išlo o zrážku áut s vlakmi aj náraz áut do závor či stojanov so semaformi. Väčšinou ich zapríčinili vodiči áut, ktorí nerešpektovali pravidlá prechádzania cez priecestia. (bej)