Program olympijských hier musí byť istý skôr ako dejisko

BRATISLAVA - Program olympiády by mal byť jasný ešte pred tým, ako sa zvolí jeho dejisko, myslí si väčšina predstaviteľov národných olympijských výborov, ktorých svetová asociácia ANOV združuje už 203. "Prevládol názor, že ak voľba miesta olympijských ...

BRATISLAVA - Program olympiády by mal byť jasný ešte pred tým, ako sa zvolí jeho dejisko, myslí si väčšina predstaviteľov národných olympijských výborov, ktorých svetová asociácia ANOV združuje už 203. "Prevládol názor, že ak voľba miesta olympijských hier prebieha sedem rokov pred ich uskutočnením, rozhodnutie o zaradení športov do programu by malo padnúť ešte o dva roky skôr, čiže deväť rokov vopred," skonštatoval po návrate z 15. valného zhromaždenia v juhokórejskom Soule predseda Slovenského olympijského výboru František Chmelár. "Uchádzači o usporiadanie hier si nemôžu pripraviť seriózny rozpočet, ak nepoznajú ich program, ale aj národné olympijské výbory argumentujú, že túto informáciu potrebujú na to, aby si mohli stanoviť dlhodobú stratégiu."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Požiadavku si v Soule pozorne vypočul aj šéf Medzinárodného olympijského výboru Jacques Rogge a v dohľadnom čase ju zrejme predostrie na posúdenie exekutíve a následne aj plénu. Soulské snemovanie podporilo rozhodnutie MOV o permanentnom prispôsobovaní programu letných aj zimných olympiád vývoju popularity športov. "Navrhlo však zjednotiť kritériá: nie je správne, ak na vyradenie športu z programu stačí jednoduchá väčšina, kým na zaradenie treba dvojtretinovú," doplnil Chmelár. "Navyše sme schválili požiadavku, aby Olympijská charta zdvihla minimálny počet športov na letných hrách z pätnásť na dvadsaťpäť, pričom horná hranica by ostala na čísle 28."

Chmelára spolu s generálnym tajomníkom Jozefom Libom počas pobytu v Soule prijal aj prezident automobilky KIA Motors. "Ubezpečil nás, že naše marketingové partnerstvo vníma ako perspektívne," tvrdí šéf SOV. (mo)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu