FOTO
LONDÝN - Každá značka má svoju hodnotu. Britská spoločnosť Millward Brown Optimor, dcéra inštitútu pre prieskum trhu Millward Brown, zostavila rebríček 100 najsilnejších a najcennejších značiek sveta.
Vedie značka Microsoft, amerického softvérového koncernu Microsoft Corporation, s trhovou hodnotou viac ako 62 miliónov dolárov (1,9 miliardy korún). Hneď za ňou sa umiestnila značka amerického koncernu General Electric s trhovou hodnotou 55,83 milióna, tretia je Coca-Cola za 41,4 milióna.
V štúdii boli použité údaje z BrandZ, najväčšej dátovej banky sveta. Na prieskume sa zúčastnilo 650 000 spotrebiteľov z celého sveta, pričom hodnotili 30-tisíc značiek z rôznych odvetví - od nealko nápojov cez finančné služby až po luxusné tovary - a podľa regiónov. Nešlo len o značky z rozvinutých trhov, ktoré dnes stimulujú celosvetový rast hrubého domáceho produktu, ale aj značky z krajín, ako sú Brazília, Rusko, India a Čína, ktorých prínos ku globálnemu HDP sa bude zvyšovať v ďalších rokoch.
Rebríček vychádza z dolárovej hodnoty značky, ktorá sa prepočítava podľa hospodárskeho úžitku - to znamená, že hodnota spočíva v súčasnej hodnote budúceho zisku, ktorý značka pravdepodobne prinesie terajšiemu vlastníkovi.
Z bankového sektora sa na 9. mieste ocitla značka Citi americkej spoločnosti Citigroup Inc., globálnej jednotky na bankovom trhu. Do prvej dvadsiatky sa dostala aj nemecká automobilka BMW AG, ktorá sa umiestnila na 17. mieste. Dvadsiatku uzatvára značka Cisco popredného amerického dodávateľa dátových komunikačných zariadení Cisco Systems.
Rebríček najcennejších Top 100 značiek uzatvára značka Hennessy spoločnosti LVHM, ktorá má hodnotu 4,19 milióna dolárov.
(tasr)
Rebríček hodnoty značiek
Umiestnenie trhová
a značka hodnota v mil. USD
1. Microsoft 62,00
2. General Electric 55,83
3. Coca-Cola 41,40
4. China mobile lemeted 39,16
5. Marlboro 38,51
10. Toyota 30,20
100. Hennesy 4,19
Zdroj: Millward Brown Optimor