– operátor zašle klientovi písomnú upomienku
– zákazník dostane ďalšiu SMS správu, ktorou ho operátor upozorní na nedoplatok. Zároveň v správe uvedie aj presný termín odpojenia.
– prvá fáza odpojenia – dajú sa prijímať hovory, posielať a prijímať SMS správy. Úplne je zablokovaný roaming, faxové a dátové hovory.
– úplné odpojenie, na ktoré je zákazník upozornený listom
– ak zákazník ďalej nereaguje, dostane sa jeho faktúra na oddelenie vymáhania pohľadávok
– operátor zašle list s presne vyčíslenou sumou. Súčasťou je aj informácia o úrokoch z omeškania
– nasledujú telefonáty a ďalšie listy. Snaha nájsť kontakt na neplatiča vrcholí a úspešnosť nie je najnižšia. Až 50 až 60 percent z celkovej sumy, ktorá sa dostane na odbor vymáhania, sa podarí vymôcť
– ak vymáhanie viazne, postúpi operátor pohľadávku tzv. inkasným spoločnostiam. Tie majú rozsiahle databázy neplatičov a väčšiu šancu nájsť kontakt na dlžníka.
– nasleduje súdne vymáhanie pohľadávok, čo je zdĺhavejší proces, úspešnosť je však viac ako 80 percent. (tom)