Kampaň o NATO aj s televíznymi šotmi

BRATISLAVA – Na informovanie verejnosti o NATO je v programe PRENAME vyčlenených približne 43 miliónov korún. Za tieto peniaze by nemala vypuknúť skutočná mediálna kampaň, akú oznámil premiér Mikuláš Dzurinda.

BRATISLAVA – Na informovanie verejnosti o NATO je v programe PRENAME vyčlenených približne 43 miliónov korún. Za tieto peniaze by nemala vypuknúť skutočná mediálna kampaň, akú oznámil premiér Mikuláš Dzurinda.

Skôr by sa malo o NATO diskutovať, a to nielen s priaznivcami vstupu do aliancie, ale aj s odporcami. Premiér sa chystá každý týždeň chodiť medzi ľudí.

„Chceme dať nové argumety priaznivcom vstupu,“ povedal minister obrany Jozef Stank. Aj keď okolo 50 percent občanov vstup podporuje, často je to mlčiaca väčšina.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Prieskumy ukazujú, že tam, kde nie je nikto, kto by mal názor, je podpora vstupu do NATO veľmi nízka,“ hovorí riaditeľ informačnej agentúry na ministerstve obrany Juraj Ďurina. Kampaň vychádza z predstavy, že ľudia majú dostať informácie. Potom sa už zorientujú sami a ich sympatie k NATO vzrastú.

Vláda schválila Koncepciu zvyšovania informovanosti verejnosti pred vstupom Slovenska do NATO už v marci 2000, ale 30 miliónov z privatizácie prišlo až koncom roka, takže doteraz sa veľa neurobilo.

Hlavnou úlohou ministerstva zahraničných vecí bude zapojiť mimovládne organizácie. V tomto roku dostanú na najlepšie projekty granty a peniaze pôjdu cez agentúru Promedia Partners, ktorá vyhrala verejnú súťaž.

Ministerstvo obrany má zorganizovať najmä kampaň v televízii a rokuje s STV a súkromnými televíziami. Okrem šotov uvažuje o krátkych publicistických reláciách. „Nimi by sme radi udávali tón verejnej diskusie,“ hovorí Ďurina.

SkryťVypnúť reklamu

Na jeseň sa objavia aj televízne klipy, tie by ale mali byť informačné. Reláciu, s ktorou prišla košická televízia Načo NATO? nepovažujú na ministerstve za najšťastnejšiu.

(fw)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu