BRATISLAVA – Na informovanie verejnosti o NATO je v programe PRENAME vyčlenených približne 43 miliónov korún. Za tieto peniaze by nemala vypuknúť skutočná mediálna kampaň, akú oznámil premiér Mikuláš Dzurinda.
Skôr by sa malo o NATO diskutovať, a to nielen s priaznivcami vstupu do aliancie, ale aj s odporcami. Premiér sa chystá každý týždeň chodiť medzi ľudí.
„Chceme dať nové argumety priaznivcom vstupu,“ povedal minister obrany Jozef Stank. Aj keď okolo 50 percent občanov vstup podporuje, často je to mlčiaca väčšina.
„Prieskumy ukazujú, že tam, kde nie je nikto, kto by mal názor, je podpora vstupu do NATO veľmi nízka,“ hovorí riaditeľ informačnej agentúry na ministerstve obrany Juraj Ďurina. Kampaň vychádza z predstavy, že ľudia majú dostať informácie. Potom sa už zorientujú sami a ich sympatie k NATO vzrastú.
Vláda schválila Koncepciu zvyšovania informovanosti verejnosti pred vstupom Slovenska do NATO už v marci 2000, ale 30 miliónov z privatizácie prišlo až koncom roka, takže doteraz sa veľa neurobilo.
Hlavnou úlohou ministerstva zahraničných vecí bude zapojiť mimovládne organizácie. V tomto roku dostanú na najlepšie projekty granty a peniaze pôjdu cez agentúru Promedia Partners, ktorá vyhrala verejnú súťaž.
Ministerstvo obrany má zorganizovať najmä kampaň v televízii a rokuje s STV a súkromnými televíziami. Okrem šotov uvažuje o krátkych publicistických reláciách. „Nimi by sme radi udávali tón verejnej diskusie,“ hovorí Ďurina.
Na jeseň sa objavia aj televízne klipy, tie by ale mali byť informačné. Reláciu, s ktorou prišla košická televízia Načo NATO? nepovažujú na ministerstve za najšťastnejšiu.
(fw)