lia najmä pri uzatváraní následných čiastkových zmlúv na základe rámcovej zmluvy. "Ďalším dôvodom je získavanie predmetu obstarávania dostupného iba z jedného zdroja či obstarávanie pre mimoriadnu udalosť nespôsobenú obstarávateľom," uvádza úrad.
Z celkového počtu oznámení o zvolenom postupe verejného obstarávania prevyšujúceho 13-tisíc pripadalo vlani na rokovacie konanie bez zverejnenia takmer 7,5-tisíca.
Druhým najčastejšie používaným postupom bolo organizovanie verejných súťaží. Podľa analýzy Úradu pre verejné obstarávanie bola takmer každá šiesta súťaž v posledných rokoch zrušená. Obstarávatelia pritom súťaže rušili najmä vtedy, ak sa podstatne zmenili okolnosti, za ktorých bola súťaž vyhlásená a zmenu okolností nebolo možné predvídať. Ďalším najčastejším dôvodom bolo predloženie nevyhovujúcich ponúk, nepredloženie ani jednej ponuky, nariadenie úradu alebo nesplnenie podmienok účasti v súťaži.
Úrad evidoval v minulom roku celkové výdavky vo výške 60,2 milióna a príjmy na úrovni 4,6 milióna korún. Prevažnú časť príjmov v objeme 3,8 milióna tvorili príjmy za výber pokút pre porušenie zákona o verejnom obstarávaní. (sita)