SAB Miller preberá Topvar

BRATISLAVA - Zvýšenie a upevnenie podielu na slovenskom trhu, nárast objemu výroby a stabilizácia kvality piva je hlavným cieľom akvizície topoľčianskeho pivovaru Topvar britskou pivovarníckou ...

Popredný svetový producent piva chce podporiť slovenskú značkuBRATISLAVA - Zvýšenie a upevnenie podielu na slovenskom trhu, nárast objemu výroby a stabilizácia kvality piva je hlavným cieľom akvizície topoľčianskeho pivovaru Topvar britskou pivovarníckou spoločnosťou SABMiller. Firma investuje v strednej a východnej Európe a od roku 1997 pôsobí aj na Slovensku v pivovare Šariš. "V každej krajine investujeme značný objem prostriedkov do modernizácie výrobných zariadení a rozvoja značky. Takisto podporujeme miestne komunity a program zamestnaneckých výhod," povedal na stretnutí s novinármi člen vrcholového manažmentu SABMiller Michael Short. Generálny riaditeľ spoločnosti Topvar Peter Vendelín povedal, že si vybrali vstup silnej pivovarníckej skupiny SABMiller najmä preto, lebo "skúsenosti z iných krajín ukazujú, že záujmom SABMiller je predovšetkým rozvíjať národné značky". Spoločnosť plánuje investovať aj do nových technológií, procesov riadenia a vzdelávania zamestnancov. Výška investícií bude známa až po dôkladnej analýze súčasného stavu. Po rozšírení výrobnej kapacity zo súčasných 700-tisíc na milión hektolitrov piva ročne sa v Topoľčanoch uvažuje aj o produkovaní iných značiek piva, ktoré vlastní SABMiller. Spoločnosť je druhým najväčším producentom piva na svete. Zamestnáva 50-tisíc ľudí a vo viac ako 40 krajinách vyrába 150 značiek piva. Ku koncu marca vlani bol zisk spoločnosti pred zdanením takmer 2,2 miliardy dolárov (68,5 miliardy korún) a obrat vyše 14,54 miliardy dolárov. Od svojho vstupu do pivovaru Šariš na Slovensku preinvestovala viac ako 1,5 miliardy korún a stala sa jedným z najväčších investorov na východnom Slovensku. Pod koncern SABMiller patria aj značky Smädný mních, Gambrinus, Pilsner Urquell, Velkopopovický kozel, Radegast a Plzeňský Prazdroj. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 231
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 979
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 991
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 951
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 821
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 454
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu