Popredný svetový producent piva chce podporiť slovenskú značkuBRATISLAVA - Zvýšenie a upevnenie podielu na slovenskom trhu, nárast objemu výroby a stabilizácia kvality piva je hlavným cieľom akvizície topoľčianskeho pivovaru Topvar britskou pivovarníckou spoločnosťou SABMiller. Firma investuje v strednej a východnej Európe a od roku 1997 pôsobí aj na Slovensku v pivovare Šariš. "V každej krajine investujeme značný objem prostriedkov do modernizácie výrobných zariadení a rozvoja značky. Takisto podporujeme miestne komunity a program zamestnaneckých výhod," povedal na stretnutí s novinármi člen vrcholového manažmentu SABMiller Michael Short. Generálny riaditeľ spoločnosti Topvar Peter Vendelín povedal, že si vybrali vstup silnej pivovarníckej skupiny SABMiller najmä preto, lebo "skúsenosti z iných krajín ukazujú, že záujmom SABMiller je predovšetkým rozvíjať národné značky". Spoločnosť plánuje investovať aj do nových technológií, procesov riadenia a vzdelávania zamestnancov. Výška investícií bude známa až po dôkladnej analýze súčasného stavu. Po rozšírení výrobnej kapacity zo súčasných 700-tisíc na milión hektolitrov piva ročne sa v Topoľčanoch uvažuje aj o produkovaní iných značiek piva, ktoré vlastní SABMiller. Spoločnosť je druhým najväčším producentom piva na svete. Zamestnáva 50-tisíc ľudí a vo viac ako 40 krajinách vyrába 150 značiek piva. Ku koncu marca vlani bol zisk spoločnosti pred zdanením takmer 2,2 miliardy dolárov (68,5 miliardy korún) a obrat vyše 14,54 miliardy dolárov. Od svojho vstupu do pivovaru Šariš na Slovensku preinvestovala viac ako 1,5 miliardy korún a stala sa jedným z najväčších investorov na východnom Slovensku. Pod koncern SABMiller patria aj značky Smädný mních, Gambrinus, Pilsner Urquell, Velkopopovický kozel, Radegast a Plzeňský Prazdroj. (tasr)