Technický riaditeľ Siemensu Vladimír Slezák si myslí, že pre Slovensko bude najlepšie počkať. Únia totiž nenúti členské krajiny elektronické mýtne zaviesť, ak by bola jeho prevádzka neefektívna. Vyčkávaním by sa pravdepodobne vyriešila otázka, či nasadiť satelitný alebo mikrovlnný systém.
Riaditeľ sekcie cestnej telemetrie firmy Kapsch Michael Gschnitzer má opačný názor. Aj keď bude únia tlačiť na zavádzanie satelitného systému od roku 2012, prípadný mikrovlnný systém by sa dovtedy podľa neho splatil a z ekonomického pohľadu nie je nutné počkať na konečné rozhodnutie únie.
Za skoré zavedenie mýta je aj dcéra Deutsche Telekomu, firma Satellic Traffic Management. "Čím skôr sa začne s investíciou, tým skôr sa vráti," povedal hovorca firmy Harald Lindlar. Zavedenie mýta nie je podľa neho len otázkou nainštalovania technológie na cesty. Veľa času zaberie tvorba zákonov či informovanie vodičov a dopravcov.
Slovensko podľa konzultanta konzorcia Ascom-Fela Petra Arnolda potrebuje príjmy z mýta čím skôr. "Ak ale systém bude lepšie navrhnutý, tak sa dá ročná strata za 2 až 3 roky dobehnúť," povedal. (ik)