Sniežik bol strieborným klincom

Reklama na Slovensku má, na rozdiel od minulého roku, svojho kráľa. Výnimočným kreatívnym prínosom bola podľa poroty súťaže Zlatý klinec 2002 kampaň Dunaj.sk – mesto plné kníh, ktorá získala Grand prix.

Víťazný nápad je z dielne agentúry Wiktor/Leo Burnett Advertising, reklamu pripravila pre virtuálne kníhkupectvo Ma-Rek. Kampaň bola veľmi stručná a málo nákladná, založená na stručných odkazoch na stránky internetového kníhkupectva.

Okrem Grand prix v piatok rozdali 24 klincov – šesť zlatých a po deväť strieborných a bronzových. V kategórii – televízna reklama a kinoreklama zlatý klinec nedostal nikto, aj keď tvorcovia do prestížnej súťaže prihlásili až 51 spotov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčší potlesk prítomných si vyslúžil spot Vianočná kampaň Eurotelu z dielne MARK/BBDO, porota ho ocenila Strieborným klincom. Ide o opakujúce sa verše: „Padá sniežik, padá, padá sniežik, padá, ej, ale som rada, ej, ale som rada.“

SkryťVypnúť reklamu

„Výsledky odzrkadľujú kvalitu slovenskej reklamy,“ povedal Martin Šmatlák, šéf Klubu reklamných agentúr Slovenska.

Minulý rok spokojnosť s výsledkami nebola – Grand Prix neudelili a ostatné výsledky boli spochybnené pre „netransparentnosť“ poroty. Aj preto tentoraz pätnásťčlenná porota celé piatkové popoludnie strávila v zamknutom apartmáne hotela Carlton, pod dohľadom bezpečnostnej služby. Odovzdali aj mobily.

Zapečatené výsledky prevzal až moderátor súťaže, herec Richard Stanke. Čistotu súťaže mala ukázať šou, keď porotcom na cestu do sály prelepili ústa čiernou páskou.

Súťaž mala štyri kategórie – reklama v tlači a na plagátoch, televízna a kinoreklama, iné médiá, a kampaň. Takmer polovicu klincov získalo štúdio Juraja Vaculíka. Vaculík si odniesol aj Filipa, cenu za výnimočný prínos do kreativity slovenskej reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 606
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 341
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 168
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 370
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 833
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 893
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu