
ILUSTRAČNÉ FOTO SME – ĽUBOŠ PILC
Rovnaká prax je v super– a hypermarketoch na celom Slovensku. Igelitky dáva Carrefour, Tesco, Coop, Kaufland či Delvita. Vyhovuje to zákazníkovi – má v čom odniesť nákup, aj obchodu – plastová taška s logom mu robí reklamu.
Sú však aj supermarkety, ktoré túto službu vo svojej obchodnej stratégii nemajú.
Paria k nim reťazce Rema či Billa. „Tašky dávame zákazníkom zadarmo iba pri otváraní filiálok alebo počas rôznych akcií. Inak si ich musia kúpiť,“ povedala pani Snopčíková z marketingového oddelenia bratislavskej Billy.
„Plastové tašky sa vyrábajú prevažne z polymérov. Sú jednoduché a lacné, lebo vstupné reaktanty pri ich výrobe sú z ropy a tá je viac-menej stále lacná,“ hovorí V. Krátky z Chemickotechnologickej fakulty STU v Bratislave: „Polymér je však v prírode takmer večný. Jeho biodegradácia trvá tisícročia. Polymérové produkty sa dajú síce tepelne recyklovať alebo spaľovať, ale pri takýchto procesoch vznikajú ďalšie negatívne efekty a nové toxické látky.“
JURAJ BENKO