priestor pre svoj šot politické strany. STV a SRo musia vysielať aj politické debaty, súkromné médiá sa môžu pridať.
Ako často sa v reklame objaví ktorá strana, bude závisieť od jej solventnosti. Väčšina médií bude predávať reklamný čas za komerčné ceny. Zákon nie je úplne jednoznačný, šéf kancelárie licenčnej rady Andrej Holák tvrdí, že vysielateľ nemôže žiadať viac, ako sú jeho náklady spojené s odvysielaním politickej reklamy.
STV sľubuje "iskrenie"
STV sa rozhodla predávať vysielací čas na šoty za pevnú komerčnú cenu, ktorá bude vychádzať z odhadu sledovanosti jednotlivých reklamných blokov. Branislav Zahradník z televízie hovorí, že to bude asi 20- až 100-tisíc korún za 30 sekúnd. Bloky šotov bude STV vysielať každý deň na Jednotke na obed, popoludní a v podvečer. O poradí strán rozhodne žreb.
Za prístup ku kampani pred prezidentskými voľbami bola STV kritizovaná, dokonca jej nezáživnému vysielaniu pripisovali aj vinu za nízku účasť voličov. Debaty s časomerom, kde moderátor kandidátom len čítal vopred dané otázky, výrazne do rozhodovania sa voličov zasiahnuť nemohli. "Politické diskusie budú maximálne divácky atraktívne. Očakávame, že sa v nich bude 'iskriť', nesmú to byť nudné monológy kandidujúcich politikov," sľubuje tentoraz Záhradník.
V štúdiu budú najviac traja až štyria politici. Diskusie budú tematicky odlíšené a bez merania času. Za rovnomerný priestor pre politikov bude zodpovedať moderátor. STV chystá pre 21 kandidujúcich subjektov približne 15 diskusných relácií, ktoré odvysiela v pracovných dňoch na Jednotke v čase okolo 17.40 - 18.30 h. Na deň volieb chystá volebné štúdio a v nedeľu očakáva, že do relácie O 5 minút 12 už prídu lídri najsilnejších parlamentných strán.
Markíza aktívnejšia ako JOJ
Za koľko bude predávať reklamu Markíza, hovorkyňa televízie neprezradila. "Pripravujeme špeciálny cenník reklamy. Všetkým stranám ponúkneme rovnaký priestor, takisto podmienky inzercie budú pre všetkých inzerentov rovnaké."
Markíza je rozhodnutá vysielať kampaň aj v deň volieb. Priestor na predvolebné politické diskusie vytvorí v reláciách Sito a Na telo, v deň volieb bude vysielať i volebné štúdio.
JOJ zatiaľ len zvažuje, či bude vysielať reklamné politické šoty. Cenu zatiaľ nezverejnila. Na predvolebné súboje poskytne priestor v reláciách Box, v nedeľnej Sedmičke a v Črepinách. "Po uzatvorení volebných miestnosti bude pripravené povolebné štúdio," povedal Tóth.
Televízia TA3 na otázky o kampani nereagovala.
Slovenský rozhlas v deň volieb bez kampane
SRo na kampaň vyčlení zákonom stanovených 10 hodín. "Šoty aj diskusné relácie budeme vysielať na najpočúvanejšom okruhu Rádio Slovensko v hlavných vysielacích časoch," povedal programový riaditeľ Vladimír Puchala. V deň volieb sa šoty a diskusie na SRo neobjavia. (hr)