Televízie a rozhlas sa chystajú na júnové parlamentné voľby

Celoplošné televízie i rádiá už majú stratégiu volebného vysielania premyslenú a podľa našich informácií dolaďujú už len detaily. Oficiálna predvolebná kampaň sa začína 21 dní pred voľbami. Médiá počas nej môžu vysielať reklamné bloky, v ktorých si kúpia

priestor pre svoj šot politické strany. STV a SRo musia vysielať aj politické debaty, súkromné médiá sa môžu pridať.

Ako často sa v reklame objaví ktorá strana, bude závisieť od jej solventnosti. Väčšina médií bude predávať reklamný čas za komerčné ceny. Zákon nie je úplne jednoznačný, šéf kancelárie licenčnej rady Andrej Holák tvrdí, že vysielateľ nemôže žiadať viac, ako sú jeho náklady spojené s odvysielaním politickej reklamy.

STV sľubuje "iskrenie"

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

STV sa rozhodla predávať vysielací čas na šoty za pevnú komerčnú cenu, ktorá bude vychádzať z odhadu sledovanosti jednotlivých reklamných blokov. Branislav Zahradník z televízie hovorí, že to bude asi 20- až 100-tisíc korún za 30 sekúnd. Bloky šotov bude STV vysielať každý deň na Jednotke na obed, popoludní a v podvečer. O poradí strán rozhodne žreb.

SkryťVypnúť reklamu

Za prístup ku kampani pred prezidentskými voľbami bola STV kritizovaná, dokonca jej nezáživnému vysielaniu pripisovali aj vinu za nízku účasť voličov. Debaty s časomerom, kde moderátor kandidátom len čítal vopred dané otázky, výrazne do rozhodovania sa voličov zasiahnuť nemohli. "Politické diskusie budú maximálne divácky atraktívne. Očakávame, že sa v nich bude 'iskriť', nesmú to byť nudné monológy kandidujúcich politikov," sľubuje tentoraz Záhradník.

V štúdiu budú najviac traja až štyria politici. Diskusie budú tematicky odlíšené a bez merania času. Za rovnomerný priestor pre politikov bude zodpovedať moderátor. STV chystá pre 21 kandidujúcich subjektov približne 15 diskusných relácií, ktoré odvysiela v pracovných dňoch na Jednotke v čase okolo 17.40 - 18.30 h. Na deň volieb chystá volebné štúdio a v nedeľu očakáva, že do relácie O 5 minút 12 už prídu lídri najsilnejších parlamentných strán.

SkryťVypnúť reklamu

Markíza aktívnejšia ako JOJ

Za koľko bude predávať reklamu Markíza, hovorkyňa televízie neprezradila. "Pripravujeme špeciálny cenník reklamy. Všetkým stranám ponúkneme rovnaký priestor, takisto podmienky inzercie budú pre všetkých inzerentov rovnaké."

Markíza je rozhodnutá vysielať kampaň aj v deň volieb. Priestor na predvolebné politické diskusie vytvorí v reláciách Sito a Na telo, v deň volieb bude vysielať i volebné štúdio.

JOJ zatiaľ len zvažuje, či bude vysielať reklamné politické šoty. Cenu zatiaľ nezverejnila. Na predvolebné súboje poskytne priestor v reláciách Box, v nedeľnej Sedmičke a v Črepinách. "Po uzatvorení volebných miestnosti bude pripravené povolebné štúdio," povedal Tóth.

Televízia TA3 na otázky o kampani nereagovala.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský rozhlas v deň volieb bez kampane

SRo na kampaň vyčlení zákonom stanovených 10 hodín. "Šoty aj diskusné relácie budeme vysielať na najpočúvanejšom okruhu Rádio Slovensko v hlavných vysielacích časoch," povedal programový riaditeľ Vladimír Puchala. V deň volieb sa šoty a diskusie na SRo neobjavia. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu