Bigorektici pribúdajú, sú v každej posilňovni

Tomáš začal brať anaboliká, keď mal 21 rokov a presťahoval sa do Bratislavy zo stredného Slovenska. Užíval ich tri roky, dnes má 28. "Je to každého osobná voľba, ja som sa rozhodol takto. Práve som končil s futbalom, koketoval som so silovými športmi ...

Tomáš začal brať anaboliká, keď mal 21 rokov a presťahoval sa do Bratislavy zo stredného Slovenska. Užíval ich tri roky, dnes má 28. "Je to každého osobná voľba, ja som sa rozhodol takto. Práve som končil s futbalom, koketoval som so silovými športmi a zapáčilo sa mi kondičné posilňovanie. Chcel som nejako vyzerať, prekonať prirodzenú hranicu genetických možností svojho tela. Umožnilo mi to zdvíhať väčšie hmotnosti, napredovať."

V každej posilňovni sa podľa neho o "bobuliach" hovorí, stačí osloviť toho správneho človeka, prípadne získať kontakt na dílera. "Tovar sa dá zohnať aj cez internet, ja som si ho vedel získať aj od lekára, ale dalo sa dohodnúť napríklad aj s lekárnikmi v lekárňach. Ja som nemal problém, lebo som už bol plnoletý, mám skúsenosti, že díleri nepredávali anaboliká mladším ako 18 rokov. Ak ich berú mladší, dokonca vraj aj 15-roční, mám pocit, že to je čisté bláznovstvo. Nielenže spravidla nevedia ako na to, ale ešte nevedia správne cvičiť a ako ich telo reaguje. Ich telesný vývoj ešte nie je ukončený, záťaž a vplyv na organizmus je niekoľkonásobne väčší. Otázka správnej výživy, ktorá tvorí až 60 percent konečného efektu, je im vzdialená, pridáva sa k tomu alkohol, ponocovanie. Cvičeniu treba podriadiť celý životný rytmus."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Svoje rozhodnutie Tomáš v podstate nikdy neoľutoval, aj keď priznáva, že boli aj nepríjemné chvíle. "Ako základná kúra sa zväčša berie dvojkombinácia liekov v hodnote okolo 5- až 6-tisíc korún. Ja som miestami bral aj niekoľkonásobne drahšiu päťkombináciu, začali mi vypadávať vlasy, tiecť z nosa krv. Ale trvalo to len krátko. Treba sa naučiť robiť aj očistné kúry. Vždy som sa snažil mať dostatok informácií, kupovať len kvalitné veci. Dával a dávam si robiť rôzne testy, ktoré boli a sú negatívne."

V prípade užívania anabolických steroidov sa hovorí aj o probléme, ktorý je podobný anorexii. "Je to bigorexia a je to v hlave. Schudneš pár kíl, máš pocit, že strácaš, tak pridáš bobule i záťaž. Je to pomerne časté a môže to byť nebezpečné. Je to taká slučka."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu