30 balíkov zostalo len tak pohodených na chodbe na reklamačnom oddelení, ani jedna strana sa k nim nehlásila. FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ |
BRATISLAVA - Slovenská pošta a vedenie Slovenského rozhlasu si včera na Hlavnej pošte v Bratislave prehadzovali balíky so štvrť miliónom reklamovaných zásielok.
Nakoniec zostalo 30 balíkov len tak pohodených na chodbe na reklamačnom oddelení, pričom ani jedna strana sa k nim nehlásila. Pošta zabezpečila ich stráženie.
"Vyzveme rozhlas, aby si to prišiel prevziať do určitého času," povedal pre SME prevádzkový riaditeľ pošty Jozef Vavrek. "Považujeme to za podané, pretože to začali preberať," povedala pre SME štatutárna zástupkyňa rozhlasu Hilda Gajdošová
Zástupcovia rozhlasu včera priniesli na poštu štvrť milióna reklamačných listov s tým, že požadujú od pošty reklamáciu rozposlaných výziev z októbra minulého roka. Pracovníčka pošty po príchode zástupcov rozhlasu najprv od nich prevzala podacie hárky zapečatené v jednom balíku a potom aj časť samotných reklamácií, až kým zástupcovia vedenia Slovenskej pošty preberanie neprerušili.
Podľa svedkov si škatule jedna a druhá strana prehadzovali cez priehradku, ani jedna strana ich nechcela. Zástupcovia rozhlasu nakoniec nechali balíky na chodbe pred reklamačným oddelením s tým, že ich považujú za podané. Pošta ich odmietla prijať, pretože sa jej nepáčil spôsob, akým rozhlas reklamácie podal.
"My sa nevyhýbame vybaveniu aj všetkých týchto reklamácií, ale odmietli sme neštandardný spôsob, akým nám rozhlas reklamácie podal, pretože je v rozpore s platným reklamačným poriadkom," povedal Vavrek.
Podľa neho mal rozhlas podať každú reklamáciu osobitne, a nie v balíkoch.
Rozhlas reklamuje 253-tisíc výziev na zaplatenie nedoplatkov koncesionárov z októbra minulého roka. Nie je spokojný s tým, že pošta jednu tretina týchto výziev nedoručila a od pošty chce presný dôvod v každom jednom prípade, prečo sa tak stalo.
"Keď sme rozposielali druhú výzvu koncesionárom, veľmi veľa z nich sa nám ozývalo, že prvú výzvu nedostali," povedala Gajdošová.
Práve druhá výzva vyvolala vlnu nespokojnosti zo strany koncesionárov, v ktorej im rozhlas už hrozil súdom či státisícovými pokutami. Včera však Gajdošová podala reklamácie nielen na 80-tisíc nedoručených výziev, ale aj na všetky doručené zásielky.
"Rozhodli sme sa za všetkých ľudí rozposlať reklamáciu, aby sme zistili skutočné dôvody nedoručenia, aby sme konečne vyčistili databázu, čo mala urobiť pošta," povedala Gajdošová.
Vavrek nechápe dôvod, prečo rozhlas reklamuje všetky, aj doručené zásielky. "Podľa mňa rozhlas potrebuje na súd doklady o tom, že všetci tí, ktorí aj zásielku prevzali, ale koncesionárske poplatky nezaplatili, zásielku prevzali."
Za vedenie evidencií a výber koncesionárskych poplatkov platí rozhlas pošte 75 miliónov ročne.